Igår kväll somnade hon direkt utan vagning med lite sång i vagnen och "frågade" bara en gång därefter
Vaggsång?
Vaggsång?
Jag har visserligen en ramsa men tycker ändå att Lillis lugnar ner sig bäst om jag sjunger en ganska hurtig vaggsång. Finns det något dåligt med det?
Igår kväll somnade hon direkt utan vagning med lite sång i vagnen och "frågade" bara en gång därefter
tjoho!
Ramsa och vaggsång är för mig 2 olika saker.
Vaggsång = kärlek, omvårdnad, mys
Ramsa = svar big time, lugn, bekräftelse
På kvällen har vi alltid sjungit vaggsång och sen gått ut med ramsa.
Nu för tiden sjunger vi i vår säng istället, innan de går och lägger sig, för mkt sånghopperi gjorde det nödvändigt att ta bort vaggsången i deras säng.
Kram H
Vaggsång = kärlek, omvårdnad, mys
Ramsa = svar big time, lugn, bekräftelse
På kvällen har vi alltid sjungit vaggsång och sen gått ut med ramsa.
Nu för tiden sjunger vi i vår säng istället, innan de går och lägger sig, för mkt sånghopperi gjorde det nödvändigt att ta bort vaggsången i deras säng.
Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
och till en lillebror född 2008
Vi sjunger alltid en gonattsång för Vega medan vi lägger ned henne i sängen. Vi går ut med sången och sedan kommer ramsan direkt på den. Det har vi gjort ända från start, vet inte varför egentligen.
Först busar vi utanför hennes rum. Går in och säger godnatt till lampan, sängen, fönstret. Sedan säger vi godnatt till Vega, sjunger, går samtidigt ut. Ramsan utanför rummet.
På dagen är det bara ramsa som gäller.
Jag skulle nog inte byta ut ramsan mot sång, eftersom det är ramsan som står för beskedet att det är dags att sova, men både och vid själva nattningen har aldrig varit några bekymmer för oss.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Hej!
Håller med LindaVega här. Vi körde vaggsång när vi började lägga i egen säng och det funkade kanon till en början. Två problem uppdagades fort 1) endast jag kunde lägga honom, pappa var inte samma sak alls! 2) Vi hade inget att ta till som "besked". Sången lugnade och var mysig men inte fasen hade jag lust att sätta mig där och sjunga mitt i natten vid ett vargtimmesvak!
Nu sjunger vi i föräldrarsovrummet och dricker välling innan vi går in i sonens rum. Väl i hans rum tar vi bus och skratt och lägger med godnatt och går ut med ramsa. Funkar kanon! Tack vare Dipl SHN Elle
NU, men vi fick göra om allt från början och det blev ganska stökigt innan det satt!
Håller med LindaVega här. Vi körde vaggsång när vi började lägga i egen säng och det funkade kanon till en början. Två problem uppdagades fort 1) endast jag kunde lägga honom, pappa var inte samma sak alls! 2) Vi hade inget att ta till som "besked". Sången lugnade och var mysig men inte fasen hade jag lust att sätta mig där och sjunga mitt i natten vid ett vargtimmesvak!
Nu sjunger vi i föräldrarsovrummet och dricker välling innan vi går in i sonens rum. Väl i hans rum tar vi bus och skratt och lägger med godnatt och går ut med ramsa. Funkar kanon! Tack vare Dipl SHN Elle
En goding till son född 0603