Höstblåsor???

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
lillan

Höstblåsor???

Inlägg av lillan »

Hej alla kloka här ute!!!
NU är det så efter en härlig höst så har lillan blivit jättesjuk...
Var på akuten nu ikväll eftersom hon bara skrek, vägrade välling ( vilket hon älskar nu förtiden )
Ville inte ha vatten m.m...
Till slut kände vi här hemma att något står inte rätt till...

Iväg bar det, när jag väl kom fram så stod sköterskan redan där och jag blev väl mottagen.
Snabbsänka togs + febern..

Sen kom läkaren, helt underbar!
Ställde frågor, kollade henne och till slut var det munnens tur...
JISSES vilket liv det blev på lilla damen, tårarna sprutade...

- Ja, han, nog förstår jag varför hon inte vill äta m.m
Hon har höstblåsor...( tror jag att han sa, allt blev bara tomt när han sa ordet blåsor, tänkte bara vad lillan har fått stå ut med, och gör fortfarande )

Dessa blåsor är tydligen väldigt vanliga hos små barn, och jag undrar om det är nån fler här ute som råkat ut för det hos era barn... :?:

Finns det nått man kan hjälpa sina barn med :?:
Finns tydligen inget givet recept som jag fattar...

Suck!!!
Gud vad jag önskar att få byta plats med henne så att hon slapp lida... :(

Mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
anna71

Inlägg av anna71 »

Japp, lilla O hade det det sommaren hon fyllde tre. Så dåligt har hon nog aldrig mått som den veckan, hela munnen full med hiskliga blåsor. Vi satt mitt ute på vischan, med närmaste barnläkare på 100km avstånd. Som tur är så är min pappa också läkare och han kände igen blåsorna, och sa typ att vi bara kunde vänta och se. Om jag minns rätt så heter viruset cox sackie och det finns hur många cox sackie som helst! Vi ringde till min gamla barnläkare som sa att vi skulle ge alvedon för att minska smärtan och få i henne lite näring.
Varje gång vi skulle försöka få i henne nån vätska (det tog 4 dar innan jag fick i henne riktig mat, mosad nästan flytande) så fick hon alltså alvedonet 30 minuter innan. Det krävdes tre personer för att få i henne alvedonet. Gudskelov så blev lillen inte smittad, jag ryser vid tanken.

det tar några dar men sen blir det bättre!

hälsingar
Anna
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
lillan

Inlägg av lillan »

Ja du...här är det så illa åxå... :(
Vi ger åxå alvedon innan mat el dryck.
Ringde BVC idag och hon sa att jag helt enkelt skulle strunta i maten och ge henne flytande, morotsjuice bland annat, så att hon åtminstonde får i sig lite näring...
Febern är borta i alla fall så de e på rätt väg....

mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"