STORT PROBLEM: Illamående och trötthet...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

TacK mammut :heart: Jag hade också på känn att det kan ha med kolhydratskonsumtion att göra. Jag äter mycket kolhydrater: Ris, pasta, potatis och godis. Jag har varit inne på lågt GI innan jag blev gravid (i våras åt jag GI-mat). Jag skall verkligen göra en omstrukturering i mina skafferier :!: Jag åt t.e.x. kokt ägg till frukost igår morse, kanske skall jag fortsätta på den, dock inte ekologiska ägg :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Varsågod!

:idea: Som med så mycket annat så gäller det att hitta orsaken och inte stirra sig blind på symptomen (och dessutom försöka få bort dem!). Det funkar kanske kortsiktigt - men inte långsiktigt. Och ofta är lösningen mycket enklare än man tror :roll: :wink: .

:P Så fram med äggen, köttet, smöret och grädden! Då får din invånare det den behöver och det blir över till dig också :thumbsup: !
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Yep det ska jag :D Jag har dock varit vegetarian i en herrans massa år, så jag ska ta det försiktigt med köttet till att börja med. Fisk (gärna lax och makrill) och skaldjur äter jag. Men jag har varit oförklarligt sugen på renskav i flera dagar, så jag/bebisen behöver säkert bra kött.

Jag är så glad över ditt svar, :heart: det är nästan en bekräftelse på något jag hela tiden har förstått men inte riktigt har velat ta till mig. Jag har alla symptom på dålig balans på fetter: Sköra naglar, håravfall, hudutslag...
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Been there - done that! Angående balansen i kroppen..... :cry:

:idea: Så jag vet vad du pratar om och så här i backspegeln med nya insiker i bagaget så får allt sin förklaring. Som jag gärna delar med mig av!

:idea: Lax och makrill är ju utmärkt =P~ !

:D Och visst är det fantastiskt att det ofta är som de säger: "man har svaret inom sig". Och det har man om man bara lyssnar och tror på sig själv! Tacka din bebis i magen för påminnelsen om det :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"