sluta med napp - två år

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
summer

sluta med napp - två år

Inlägg av summer »

Hejsan.
Var underbart det är med et sånt forum där man kan fråga om saker man inte känner sig sikker på (när nu det är första barnet).

Vi skal åka utomlands om 2 veckor och vi skal vära på semester i två veckor - så att vi kommer hem efter 4 veckor ungefär.

Jag vill jätte gerne att min datter sluter med att ha napp. Hun har den bare om natten (och det har väret så i 8 mdr nu), men jag tycker inte att hun behöver den längre. Hun är 2 år och 4 mdr.

Jag har tänkt, att vi skal sluta, när vi kommer tilbaka (pappa ska stanna et litet tag ekstra) så jag kommer att väre ensam med hende.

Är det et bra tidspunkt? och hur ska vi göra det?
Kommer hun att vära mycket ledsen? och hur ska jag handtera det i så fald?

Jag har läst i Barnaboken men där står bare om barnen är under 1 år.
På forhand tack :)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och välkommen till detta forum.

Kan ni inte komma på någon bra historia tillsammans om någon som behöver napparna väldigt mycket dit ni ska resa. Alltså lämna dem så fort ni kommer dit och sedan är de borta.

Och sedan måste ni glömma den, så att hon kan göra det. Se till att det är rensat hemma innan ni åker, så att det inte kan finnas någon kavr hemma och se till att lämna bort alla när de väl lämnas.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
summer

Inlägg av summer »

Hej

jo... men jag är lite rädd för flyg-turen när vi ska åka hem så jag tror att vi vänter till dess att vi kommer hem. Men måsta vi då bara kasta napperna eller skicka dem i väg eller hur?
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ni får hitta på något tillsammans, fast du måste ju styra.
När napparna är borta så är de borta, punkt slut. Så länge det finns saker som du är rädd för (när det gäller napparnas vara eller inte vara) så har du ju inte glömt dem och då kommer hon inte heller att ha gjort det.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"