Oj oj. med alla era tips borde vi ju snart ha inte bara Leia utan också de där 17 andra bebisarna
Tack ännu en gång för ert fina engagemang
Reflektion kring fertilitet:
Det finns en ekvation jag inte riktigt får ihop. Det där att "tänka för mycket" måste ju bero på att det kan försätta kroppen i stresstillstånd. Samtidigt så finns det en mängd allmäna "påbud" (menar naturligtvis inte att förminska alla era fina tips, jag bad ju om dem eller hur

) om hur man bör leva då man försöker bli gravid. Förutsättningen för att jag skall lyckas komma ihåg alla påbud är ju att jag är medveten om
syftet. Det gör ju att jag måste tänka på graviditet och det är ju inte bra...
Nåväl, antar att det är med detta som med ganska mycket -måtta.

Päivi: kylen är full med grapefuktjuice, kanske vänjer jag mig så småningom vid smaken

Tack för alla tips från "dina" finska mammor

Motion

Uj uj... Kanske 20-minuters Pilates kan duga

Sen får jag allt se till att rota fram herr Unestål igen... Sex på morgonen... hm... på helgen kanske

Bada i kallt vatten

Om jag tar och kombinerar de båda, morgonsex i kallt vatten möjligtvis

Mamma S: maken har bastuförbud men nu när vintern nalkas får jag kämpa lite hårdare

Kaffe är en av mina stora laster men jag försöker begränsa mig till 2-3 koppar (muggar

). Cigaretter längtar jag efter varje dag men förutom enstaka synder fungerar det utan. Daggkåpa

Får kolla hälsokosten.

Malva: har hört både si och så ang Rosenrot men det kan ju vara värt ett försök, särskilt med tanke på din historia

Vad lycklig jag blir av det du berättar. Härligt att ni lyckades till slut

Singoalla: tack för dina reflektioner, intressant

Skall naturligtvis även kolla in sidan du angav

Jag undrar om inte akupressur kan vara "släkt" med den behandling jag får genom akupunktur

nina80: det var ledsamt att höra vad som hände er första dotter

*kram* Tack för dina tips

Även det man läst förut är värt att påminnas om. Bisolvon minns jag att jag provade innan Leia blev till men inte just den månad jag blev gravid. Värktabletter är lurigt tycker jag. Jag har ätit en hel del tabletter de sista månaderna pga. värk i händerna men enligt läkaren inga som äventyrar chansen att bli gravid. Jag har ätit Panodil och Citodon. Sen har jag ganska nyligen ätit en antibiotikakur eftersom jag fick en infektion i ena operationssåret. Hoppas att det inte påverkat.

susanneethel: skall läsa länken du angav

Värt att undersöka vilken typ av droppar det handlade om.

Susanne*: konstigt nog så nämnde aldrig läkaren hormoner

Måste ringa och fråga

Tack för att du berättade

Kaffe

Gäller det att helt avstå tror du

Jag älskar kaffe... (försöker begränsa intaget dock)

/LO: tack kära du

Det kändes mycket märkligt att vara utan internet så länge utan att kunna meddela varför (modemkrångel). Värmer i hjärtat dock att andra saknar en
Har tänkt mycket på dig/er

de senaste månaderna. Jag har läst vad du skrivit innan om era tankar kring barn. Jag har funderat mycket och om det skulle visa sig att vi inte kan få fler barn så hoppas jag att vi också hittar någon slags ro i den tanken.
Var ivf-försöken du beskrev i landstingets regi

Här i Gbg måste man ha försökt i minst 2 år innan man kan få chans till hjälp (och därefter stå i kö)när det gäller sekundär barnlöshet. Summan jag nämnde är vad det kostar i privat regi (utan väntetider).

Saara: tack för tipset

Jag provar först med akupunktur men undersöker gärna andra vägar (även om jag ju hoppas slippa...

). Beundrar verkligen de som går på Zonterapi för jag har hört att det gör så ont

Alwa2: tack för dina rara ord

"Två somrar", hm... Leia föddes 22/6 förra sommaren och nu har det passerat en sommar till... Borde räcka eller

JennyH: tack

Ebbab: tack för tipset

Rosenrot here we come...

Mammut: tack för länken

Blev extra glad då det stod om akupunkur
Värktabletter: gäller det verkligen alla

*orolig* Har ätit ganska mycket tabletter sista tiden men inga antiinflammatoriska.
Sen gäller från och med igår:
-sockor på
-mindre socker
-lite mer fett (nyttigt)
-affirmation (positiv sådan och förhoppning att den inte stressar ytterligare)

miar70: "husmorsknep" var nog ett lite begränsande ordval

Just "Zonterapi" är jag väldigt rädd för (aldrig provat dock) och hoppas att akunpuntur ger liknande effekt. Men, kan maken ställa upp med lite lagom hårdhänt massage alldeles gratis så varför inte

K-ina: skall ta reda på vilken typ av näsdroppar som åsyftades (så man inte tillfogar kroppen onödigt beroende som susannethel skrev). Angående vikt så är jag nog ganska normalviktig

Dock, i mina ögon alltför rund eftersom jag inte blivit av med ett dugg av graviditetskilona sen Leia föddes. Innan var jag nog nästan underviktig tror jag.

Igår var jag på andra sessionen akupunktur. Jag fick med mig nåt som kallas "Moxa-stavar" hem. Det ser ut som cigarrer och skall tändas i ena änden tills de glöder. De skall sen hållas mot tre olika punkter runt naveln och värma upp området under ca 5 minuter tills huden bli röd och värmen sprider sig inuti kroppen. Detta skall göras varje kväll i en månad framöver och därefter skall jag på återbesök. Spännande

"Tankens makt" eller
STOR och varm kram från Nancy till er alla