Min lilla tös på 12mån har precis slutat amma på nätterna...Det har gått över förväntan! Har dock lite ångest. Började en kväll efter hon hade fått tutte, la henne i spjälsängen och gonatt och vår ramsa...Hon blev hysterisk! Men fick vara kvar i sängen, men hon är som en ål går inte att hålla ner henne så jag lät henne stå och skrika:-( . Men var kvar i rummet precis brevid hela tiden och upprepade ramsan med jämna mellanrum...Efter kanske 30-40 min så slutade hon och la sig ner och somnade snyftandes:-(...
Har jag gjort helt galet???som lät henne skrika?
Efter detta ca 4-5 nätter sen så har hon bara vaknat 1-3 ggr per natt och oftast somnat om på en gång efter ramsa ibland har hon grinat och ställt sig upp men då har det bara varit kortare, typ 5 min, sen lagt sig själv och somnat själv! inatt vaknade hon endast 1 gång och då somnade hon om och gnällde lite men somnade inom 30 sek...
nu kan jag tillochmed gå ut ur rummet innan hon somnar...
Jag har sån ångest över att hon var sååå ledsen första natten och att jag lät henne gråta sig tills sömns:-( Men jag tror ju att om jag hade hållt ner henne så hade hon blivit ännu mer hysterisk!
liten fråga...
Hej Camillam2 och välkommen
Nu ska duINTE se bakåt, blickaframåt och tänkpå vad bra det är att du hjälper din flicka att få sova gott hela natten
Det jag tycker du kan tänka på framgent,är att du ger din tös ett ordentligt skratt-till-godnattet innan du lägger henne, busa och få henne att skratta riktigt! Det borgarför god och glad nattsömn! Sen lägger du henne, och går ut med ramsan, och överlåt insomnadet på tösen!
Räkna med att det kan komma bakslag, men behåll lugnet, ta inte upp henne, ramsa utanför, ge henne förutsättningarna för att fortsätta sovagott
Lycka till
Mia
Nu ska duINTE se bakåt, blickaframåt och tänkpå vad bra det är att du hjälper din flicka att få sova gott hela natten
Det jag tycker du kan tänka på framgent,är att du ger din tös ett ordentligt skratt-till-godnattet innan du lägger henne, busa och få henne att skratta riktigt! Det borgarför god och glad nattsömn! Sen lägger du henne, och går ut med ramsan, och överlåt insomnadet på tösen!
Räkna med att det kan komma bakslag, men behåll lugnet, ta inte upp henne, ramsa utanför, ge henne förutsättningarna för att fortsätta sovagott
Lycka till
Mia