Vega sov hos farmor och farfar inatt då pappa och jag var bjudna på fest.
När vi hämtade henne på fm idag säger farmor
Det är så lätt att ha Vega, hon är så glad och lättroad, jag behöver inte göra någonting utan hon leker så bra själv Sover hela natten gör hon ju också
Åh, sånt är lika kul varje gång! Min mamma var här förra helgen och "förfasade" sig då över att vi inte tog upp dottern då hon låg i sängen och skulle ta en lur och istället låg och gnölade och inte ville sova. Till slut redde hon ut det aktuella världsproblemet och somnade. När det var dags för henne att gå upp sov hon som en gris och det blev återigen protest från mormor - "Ska du VÄCKA henne nu när hon äntligen somnat?" - och då hade jag lagt på en marginalkvart. Jojomen, lillan skulle upp, sa jag och väckte försiktigt och tog upp till oss andra. Där satt hon i knät och gnuggade sömnen ur ögonen och fyrade sedan av ett solskensleende mot mormor och var lika glittrande glad och social som vanligt. "Ja, inte skulle JAG sitta och le om jag hade blivit väckt sådär!", förundrade sig mormor. Och sen blev det inga mer kommentarer om hur "grymt" det var att inte ta upp henne när hon inte ville sova...
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.