Sedan i måndags (femte dagen nu) är sonen 6 månader lös i magen och bajsar ungefär fem gånger per dag. Normalt en gång, ibland varannan dag.
Vad jag tror är boven är babysimmet i söndagseftermiddag och att han fått i sig något, antingen någon bakterie eller att tarmkultur fått sig en knäck av kloret? Han är inte sjuk för övrigt, sover bra och äter som vanligt. Pratade med BVC-sköterskan som bara kom med tips som jag redan kommit på själv.
Ger majsvälling och lyckas väl få ner ca 400 ml om dagen, ger banan ohämmat (han älskar banan men har inte fått så mycket då han visade tendenser till hård mage) och har även köpt Proviva blåbär. Det sista är jag lite osäker på, det är så SÖTT (och slinker förstås ner) men har någon annan erfarenhet här? Hade han varit äldre hade jag gett honom någon fil/yogurt med actodofilus men han är inte van vid så ren mjölkprodukt.
En bieffekt av detta är att han idag börjar bli väldigt röd i rumpan och på snoppen (nästan eksemliknande). Jag tvättar med rinnande vatten efter bajset och byter så ofta jag känner/hör att det kommit nytt men han krypövar så allt kommer liksom "framtill". Hur gör jag här? Inotinylsalvan är (trots mineraloljan) det enda jag vet funkar här men nu är det ändå rätt illa?
Tips råd?