Men den halvstora böjer sig ner till marknivå (där lillasyster är fullt upptagen med att skyffla in så mycket grus hon bara förmår) ser henne i ögonen och ropar glatt: "Komme stax!" innan han med vattenhinken i högsta hugg kommer till mors undsättning för att fixa vattningen.
Liten lillasysters väktare i irrig trädgårdsfärd
Liten lillasysters väktare i irrig trädgårdsfärd
Nog är det en härlig eftersommar! Fantastiskt att spendera dagarna ute med de små kära. Tur bara att man har en halvstor liten kär som vet att meddela sig med den lilla kära när en trädgårdsfanatisk mor ibland försvinner in i dimmorna och flänger fram och tillbaka mellan jordsäckar, halvt uppgrävna rabattar och försvunna spadar utan minsta tanke på att krypisen inte hinner med i svängarna.
Men den halvstora böjer sig ner till marknivå (där lillasyster är fullt upptagen med att skyffla in så mycket grus hon bara förmår) ser henne i ögonen och ropar glatt: "Komme stax!" innan han med vattenhinken i högsta hugg kommer till mors undsättning för att fixa vattningen.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Vad glad man blir av att läsa sånthär 
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Att vår stora älskling är en hejare på att dammsuga och torka golv är en ständig källa till glädje här hemma. Men idag blev jag så full i skratt när vi städade som bäst. Medan jag torkar med stora moppen och han med trasan sjunger jag "Städa städa varje fredag..." Och efter "tycker jag är kul" vrålar sonen, som inte är alls bevandrad i Pippis repertoar, glatt "och Anton ocksåååååååå!"
Att små barn ska tas i bruk får man ständigt bevis på! 
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum