Har läst om Anna Wahlgrens kur och är väldigt imponerad hur bra det har fungerat för alla. Blev inspirerad och har själv börjat kurera min 14 månaders kille. Men nu funderar jag hur jag skall lägga upp hela dags programmet? Just nu somnar han bra med ramsan kl 20.30 men vaknar redan kl 6 på morgonen och jag försöker ramsa och ramsa men han börjar bara mera skrika hysteriskt. Så här har jag nu lagt upp hans program och jag uppskattar om ni kunde ge tips och förslag vad som är felet..
8.00 uppstigning, påklädning
8.30 morgonmål: gröt o frukt
9.30 120 ml mjölk
12.30 lunch
13.15 140 ml mjölk
13.30- 15.00 tupplur
16.00 middag + 100 ml mjölk
19.30 gröt
20.15 200 ml mjölk
20.30 sova
Har alltid hamna ge mjölken en timme senare eftersom han orkar inte dricka mjölken direkt på maten. Jag är ute och leker med han i friska luften 2 ggr till dagen och annars är vi inne och leker. Han är nog nöjd och glad på dagen men efter kl 20.00 är han nog så trött att jag kan inte ha honom längre uppe. Men vill gärna att han skulle börja sova längre om mornarna, skulle vilja ha kl 8 väckning som programmet. Men nu vaknar han kl 6 och jag försöker ramsa som inte blir ngt bättre, så ger jag lite mjölk och så är han tyst en stund och så börjar han skrika igen och jag börjar ramsa,,tills kl är 8 och vi stiger upp..Så det är inte trevliga mornar här.
Hoppas ni kan ge mig några tips för jag är helt nybörjare och vet inte om jag gör rätt eller fel så våga ge tips bara..
TACK FÖR ETT BRA HJÄLPFORUM.