Nya boken jämfört med gamla

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Patrik
Kontakt:

Nya boken jämfört med gamla

Inlägg av Patrik »

Har läst gamla boken flera gånger och har köpt den nya. Funderar på att ge bort den gamla till en vän. Funderar på om det är stora ändringar?

Jag vet att det är mer uttalat om att buffa är inget man ska stå och göra i flera timmar men är det några andra saker som man bör berätta när man lämnar boken vidare så de inte hamnar fel? Några andra saker som är av typen förtydliganden/korringeringar?
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det jag verkligen ändrat är uppmaningen i Sömn att "vagna" till sömns och under Våld att det skulle vara OK att slå i självförsvar :shock: för det kan jag verkligen inte stå för längre. Våld ska bekämpas med kärlek :idea:

En hel del är nytillkommet i den sista, "internationella", som t ex Kärlekens gåva och mycket mer om sömn (Marie och Samuel), trots (Ada) och annat. Resten är reviderat och förhoppningsvis förbättrat, som t ex "blocken" om förlossningen och om fostran.

Hälsningar och tack :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Tackar för svaret!

Tror jag använder den gamla som låneex till släkt och sen ser till att vänner som ska få barn får den nya så kommer det kanske in några korvören till dig också Anna...
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det tackar vi för :lol:

Jag är stolt över den nya, sista (och fler varianter blir det inte) därför att den är mera helgjutet fokuserad på människan barnet, mera renodlad. Det betyder inte att första Barnaboken var dålig och fel eller någon testkanin, och inte "Nya" heller, men nu tycker jag att jag är framme. Gud ska veta att det är lika osannolikt för en författare att vara nöjd med sig själv som för en förälder att vara nöjd med sig själv :lol:

Tack för att du hjälper mig möjligen hjälpa de små barnen via deras ömma :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"