Förstår nu att jag har ifrågasatt min sons sovande….

Skriv svar
Tilia

Förstår nu att jag har ifrågasatt min sons sovande….

Inlägg av Tilia »

.....SÅ DUMT!!!

Jag har fastnat för hans natt-tricks. Han blir två år i november och har börjat kunna uttrycka sig verbalt istället för att bara skrika. Efter kurningen, för snart ett år sedan och till för ca en månad sen, har det fungerat hyfsat bra med sömnen och Attityden från oss föräldrar har varit rätt. Vid dippar på natten har det fungerat med ramsan. Men sedan han har börjat kunna uttrycka med ord, olika tricks så har jag :oops: fastnat och börjat ge honom vatten, lägga på täcke etc. Jag förstår nu att det är jättedumt för det blir bara mer o mer. I början var det inga problem för då räckte det att fixa dessa saker vid läggningen. Sedan har jag inte kunnat motstå hans efter hand mer o mer förtvivlade rop på ”dicka” eller ”täcke” då jag inte vill att han ska vara törstig eller frusen. Nappflaskan med vatten startade vi med under en förkylning med feber och den verkar ha blivit ett nappsubsitut nu - ett måste vid sovning – vilket får till följd supernedkissade nattblöjor som ibland läcker :( och skrik efter mer ”dicka” när vattnet är slut eller när han inte hittar flaskan i spjälsängen. Jag vet ju att man stör om man går in istället för att "bara" ramsa utanför men grejen har varit den att han blir så lugn o nöjd när han fått sitt täcke eller vatten och somnar om. Men detta är ohållbart då det blir fler o fler gånger per natt.

Jag förstår egentligen att en minikur måste göras men behöver peppning och hjälp med Attityden av er kloka forumister.
nilam

Inlägg av nilam »

Hej Tilia :D :D
Jag tycker precis som du att här behövs en minikur, våra små älsklingar är på intet sätt dumma ,det vet precis hur de ska göra för att få oss ömma föräldrar virade runt lillfingret :wink: , SKÖNT för er son att han har så kloka föräldrar som faktiskt själva kommer på att här måste mönstret brytas.

Börja så fort som möjligt, här finns inget att förlora, bestäm er för startkvällen odla attityden som finns där och peppa varandra, se 3 -4 nätter fram när hela familjen :sleep: ikapp, för jag tror inte att mer behövs.

Varje fråga som sonen ställer svarar ni bara bestämt med er ramsa alt om nu världsproblem skulle komma upp , Det tar vi imorgon älskling, gonatt och sov så gott. :D Första natten kommer att vara den tuffaste, tänk att rummet hans är låst och du kommer faktiskt inte in för att lägga på täcket, det är bara din ramsa som ska lugna honom, jobbar han upp sig så får du ge en BESTÄMD ramsa som sätter punkt end of diskussion som AW säger.

Det här grejar ni :D :D
Rapportera gärna

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Tilia

Inlägg av Tilia »

TACK Nilam!
Nu blev jag mer peppad!!! Vi bestämde oss för Attityden ikväll o slog bort alla orosvargar om törst o kyla, dvs bort med vattenflaskan o fram med goddagyxskaft och förvåning; va sover du inte??-ramsastilen. Och så påminner vi honom om det självklara, på natten sover man. HAn var arg o skrek i 30 min. När jag sedan såg ditt svar fick jag mer vatten :lol: på kvarnen. Det här kommer att gå finfint!

Kram!
nilam

Inlägg av nilam »

:D :D klart det kommer att gå bra :D :D , vill bara förtydliga mitt svar och berömma er att ni körde "goddag yxskaft" ramsan nu vid läggning, skulle han verkligen jobba upp sig så kan en BESTÄMD ramsa vara på sin plats annars är de hurtiga utmärkta :D

Kan bara som parantes berätta om när stora tjejen var drygt 2 år och vi bytte till stor säng (alldeles förtidigt) :oops: så stoppade jag henne nog 50 gånger första kurningskvällen och hon var arg,ledsen,förbannad you name it, andra kvällen var det en handfull gånger, tredje kvällen förstod hon läget (resten är en novell för sig själv)

=D> =D> =D>

Fortsätt rapportera

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"