Vi Föräldrar nr 11, oktober 2006

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Vi Föräldrar nr 11, oktober 2006

Inlägg av annawahlgren »

:D Äntligen ett riktigt ambitiöst reportage om Sova hela natten-kuren :!: Yippee, vad glad jag är :lol: Man har verkligen slagit upp det stort och det kommer att innebära att många, många små barn får hjälp att sova så gott omsider.

Visserligen är det lite konstiga formuleringar här och där som t ex att buffa betyder att "slå", att ramsan ska sägas på olika sätt - eller t o m "skrikas" :shock: :!: - som t ex "strängt". Men överlag har journalisten verkligen bemödat sig, var påläst och engagerad och klart ambitiös.

Kan kackla att Jannika, mamman i familjen som berättar, är den som gör de fantastiska horoskopen som jag rekommenderar på förstasidan.

Hon är ingen forumist (läser gärna men jag tror inte hon är registrerad medlem) men lilla Nike, som just fyllde 3 år, och som jag distanskurade när hon var sju månader (vill jag minnas), finns med i Sova hela natten-boken bland alla frågorna och svaren i andra delen.

Gläds med mig, det här är så roligt :!: Nu kan inte etablissemanget försöka tiga ihjäl SHN längre. Och det kommer de små barnen till godo såååå mycket :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lua

Tjihooo!

Inlägg av Lua »

:D Så underbart roligt :!: :D

Framför allt för de små knytten som kommer att få njuta livets goda med hjälp av artikeln! Jag måste säga att jag varit lite nervös för hur journalisten skulle vinkla men det låter ju som att det gick bra. Måste ut och handla tidningen :!:

Stor, varm grattiskram till världens bästa Anna och faktiskt i glädjeyran en puss på näsan :!:
Lua

Oooops...

Inlägg av Lua »

Tur att jag inte åkte iväg utan kollade Vi Föräldrars site först :!: Då såg jag ju att den inte kommer ut förrän 26:e. Men framsidan såg ju onekligen lovande ut :!: De toppar ju t.o.m med Annas succémetod, både på omslaget och på hemsidan. Kul, kul, kul!!
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Äntligen :D :D :D =D>

Så otroligt roligt. Grattis :D :heart:

Jag tänker dagligen på hur det hade varit med lilla bomben om hon inte hade kurats (denna "lilla" maratonkurning). Och hur jag hade mått utan din guidning och stöd alla dessa månader av elände och sjukdomar. Vilket elände det kunde varit och så underbart det är. Denna lilla ljuvliga unge som är så rent lycklig och sprider så mycket kärlek till alla.

Fortfarande en utmaning med sömnen...men en stadig sådan. 8)

Idag berättade hon allvarligt att hon skulle lära sitt nya syskon att pussas.

Kram från oss alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Åhh vad kul. Har med stor irritation läst diverse sömnguider den senaste tiden. SHN finns inte med i en enda av dem :evil:

Själv hade jag tur och fick höra talas om SHN (och AW) via en kollega på jobbet som var alldeles lyrisk :D :D Via kollegan hittade jag hemsidan osv. :heart:

Ska genast surfa in på Vi Föräldrars hemsida och sedan köpa tidningen den 26:e

En fråga på samma tema :arrow: kommer våra diplomerade SHN-kurare marknadsföra sig på något sätt utanför forumet. :?: Jag hjälper gärna till och sätter upp affischer på bvc, öppna förskolan mm.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TjingelingPling! :D

Den kom i brevlådan IDAG!!!
Jag höll på att svimma när jag såg framsidan :shock: :lol: SKREK rakt ut, slet tidningen ur handen på maken (som tokskrattade!) och for ut på bron för att läsa... \:D/

GRATTIS Anna! Äntligen, och till sist... (å så snygg du är på bilderna! :wink: )

=D> \:D/ =D> \:D/ =D>

Stooorkramen från en lyrisk
/Fjällmor (och tillika stolt Fjällfar!)
nilam

Inlägg av nilam »

Vårat bibliotek prenumenerar på Vi föräldrar :D alltså måste den finnas där om man inte orkar/vill vänta till den 26:e :?: :roll:

Eller :?:

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Lua - den pussen på näsan satt fint :lol: Visst är det härligt :!: Det blev verkligen över förväntan, tycker jag. Seriöst - inget hafsverk. Och det kommer att leda till att å många, många små barn får sova och blomma ÄNTLIGEN :lol: Dvs - ja, just det: njutas, och njuta själva :heart:

:D Tack, Susanne* - vilka underbart varma ord. Ja, sannerligen, du/ni hade det inte lätt. Men vem har sagt att livet ska vara lätt :!: Fast ibland undrar man ju :shock: Men så får man belöningen i ett perspektiv man inte glömmer. Det är ljuvligt och stort. Hälsa lilla Bomben :lol: Hon blir en utmärkt läromästare :wink: Kommer att ramsa som en gudinna, vare sig det behövs eller ej :lol:

:D Tack, LindaVega - nej, nu går det inte att tiga ihjäl SHN längre, banne mig, därför att de små kurade barnen mår så bra och föräldrarna mår så bra och det går bara inte att bortse från i längden. De blir ju också bara fler och fler. Det är härligt :!: Som nästa nummer vill jag se att vi slipper höra diverse barnpsykologer försäkra att barn "helt enkelt inte sover på natten de första åren". Det är lögn och förb-t dikt och allt fler små barn kan med blomstrande förtjusning intyga det :!:

Fråga Diplomaterna i egen tråd, tycker jag. Men man ska minnas att deras hjälpinsatser är personliga och ideella och måste, av naturliga och praktiska skäl, med nödvändighet bli begränsade.

:D Tack, Fjällfolket - skriket hördes ända till Blekinge :lol: YES :lol: :lol: Ja, nu händer det saker. Äntligen. Stortartat, som gamle pappa Lars skulle ha sagt (Mommo) :heart: Men snygg :?: Smickrare där :!: Gräslig, skulle jag säga. Utom bilden med hunden, den var härlig (hund och höna, hallå, vart tog de små barnen vägen i kontakten med Anna :?: :!: Sådant kan man - jag - undra inför fotografens bildurval :shock: ).

SHN ut i världen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

Härligt härligt, äntligen börjar det hända saker i detta avlånga land :!: Då kommer många, många fler barn få den sköna sömn de så väl behöver. Jag väntar med spänning på att den ska komma i brevlådan.

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Jag och dubbelpappa jublar och applåderar, dig och tidningen!!!

Hurra!!!

Många kramar
Helena
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
T.P

Inlägg av T.P »

Måste ta å köpa tidningen..det blir faktiskt första och antagligen enda gången :wink: :lol: Grattis Anna
barn födda 04/06/08
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol:
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Redan på framsidan finns rubriken om succemetoden! Härligt! :D Maken och jag läste och njöt!! Och ett lååångt reportage, inte bara en fotnot eller en liten kortis, ordlista och allt. Visst lite saker var underligt beskrivna och jämförelser med "femminutersmetoden" som inte kändes helt sanna :shock: men annars jättebra! Nu kanske jag inte behöver berätta så mycket för BVC-sköterskan (gör alltid stora imponerade ögon över hur Vilhelm sover) utan hon kan läsa själv! Och alla andra prenumeranter! :lol:

Och ni som inte fått tidningen ännu - ruska om brevbäraren :D :D den kom igår!
En goding till son född 0603 :heart:
Miani

Inlägg av Miani »

SÅ bra att fler kan få upp ögonen för denna metod och fö Anna! :D Väntar ivrigt på den 26:e, då ska jag och lilla gosegumman (4 månader) tåga till affären och köpa tidningen. Att gå till affären är f ö något av det mest spännande hon vet... :)
Josefin33

Inlägg av Josefin33 »

Här damp tidningen ner i brevlådan igår redan :) Och jag vart helt salig bara av att se förstasidan, gud vilken fin artikel!!!!

Skummade förstås direkt men sparde lusläsandet tills tjejen somnat för att kunna krypa upp i soffan med en kopp kaffe och mysfilten... och vart så glatt överraskad, så mycket utrymme den hade fått och så fint upplagd :D

Nu är det bara att hålla tummarna att många tar den till sig så fler små sötnosar kan få sova hela natten, jag har redan lagt mitt ex av tidningen i vagnen och ska låna ut den till en kompis i eftermiddag. Men sen ska jag ha tillbax den för den ska sparas :D
Mamma till världens sötaste tjej född Juli-05 :heart:
SHN- kurad Januari -06
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"