Tack, Lua - den pussen på näsan satt fint

Visst är det härligt

Det blev verkligen över förväntan, tycker jag. Seriöst - inget hafsverk. Och det kommer att leda till att å många, många små barn får sova och blomma ÄNTLIGEN

Dvs - ja, just det: njutas, och njuta själva

Tack, Susanne* - vilka underbart varma ord. Ja, sannerligen, du/ni hade det inte lätt. Men vem har sagt att livet ska vara lätt

Fast ibland undrar man ju

Men så får man belöningen i ett perspektiv man inte glömmer. Det är ljuvligt och stort. Hälsa lilla Bomben

Hon blir en utmärkt läromästare

Kommer att ramsa som en gudinna, vare sig det behövs eller ej

Tack, LindaVega - nej, nu går det inte att tiga ihjäl SHN längre, banne mig, därför att de små kurade barnen mår så bra och föräldrarna mår så bra och det går bara inte att bortse från i längden. De blir ju också bara fler och fler. Det är härligt

Som nästa nummer vill jag se att vi slipper höra diverse barnpsykologer försäkra att barn "helt enkelt inte sover på natten de första åren". Det är lögn och förb-t dikt och allt fler små barn kan med blomstrande förtjusning intyga det
Fråga Diplomaterna i egen tråd, tycker jag. Men man ska minnas att deras hjälpinsatser är personliga och ideella och måste, av naturliga och praktiska skäl, med nödvändighet bli begränsade.

Tack, Fjällfolket - skriket hördes ända till Blekinge

YES

Ja, nu händer det saker. Äntligen. Stortartat, som gamle pappa Lars skulle ha sagt (Mommo)

Men snygg

Smickrare där

Gräslig, skulle jag säga. Utom bilden med hunden, den var härlig (hund och höna, hallå, vart tog de små barnen vägen i kontakten med Anna

Sådant kan man - jag - undra inför fotografens bildurval

).
SHN ut i världen