Resa ifrån en 9 månaders

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Singoalla

Resa ifrån en 9 månaders

Inlägg av Singoalla »

Hej!
Jag skulle behöva resa för jobbets räkning och vara borta en vecka. Det som mest lämpar vår ekonomi är att jag åker själv, blir borta en vecka ungefär och den lilla är hemma med sin pappa. Alternativt skulle pappa och bebben kunna åka med men vi pratar då om ca 11 timmar i flygplan enklel väg. Tredje alternativet är förståss att jag inte åker, ledsamt för chefen men både han och karriären överlever.

Nu vill jag förståss ha råd i frågan, utifrån barnets perspektiv. Hur upplever hon det om mamma försvinner under en hel vecka? Vi har tydliga rutiner så hennes dagar kommer vara precis sig lika som de brukar vara med mig, hon kommer vara i sitt hem hela tiden och pappa är hemma hela tiden. Skillnaden är bara att mamma, som hittills inte varit borta mer än över dagen, inte kommmer vara där under en veckas tid :roll:
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Trist för dig :shock: :D , men barnet klarar sig med största säkerhet med sin pappa!

Klart du kan åka.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Resa ifrån en 9 månaders

Inlägg av annawahlgren »

Singoalla skrev:Nu vill jag förståss ha råd i frågan, utifrån barnets perspektiv. Hur upplever hon det om mamma försvinner under en hel vecka?
:D Hon gör det enda raka, höll jag på att säga. Hon glömmer bort mamma :roll: :!:

Som får bekanta sig igen, när hon kommer hem. Det brukar gå upp en talgdank när lilla barnet hört rösten ett tag och påminner sig att den där rösten har hon hört förut... Var det nu var... Vem det nu var :shock: :lol:

Ingen fara, alltså! För en trygg liten unge är huvudanknytningen mycket enkelt överflyttningsbar.

Sedan är det ju en annan sak, som hjhelena säger, att DU kanske får lite svrårt att hantera separationen :wink: :shock:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"