På väg hem från semestern. Lilla O (4år) står vid relingen på den stora stora färjan med sin mamma och tittar ned i vattnet. "Det är nog djupt här, jag bottnar inte, eller hur?"
"Näe", säger mamman, "det är otroligt djupt."
"Men du och pappa bottnar va?"
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Ja ibland undrar man vad de tycker om en och ser på en som vuxen
Min bonusdotter frågade för något år sedan om det fanns rinnande vatten när jag var liten
(Ja, men bara kallvatten svarade jag )
Jag hälsade på min 9-åriga tjej på skolan igår. De håller på med ett projekt om stenåldern och har med liv och lust forskat, byggt stenåldersbyar o.s.v. Nu, som kronan på verket, ska de få åka på utflykt och titta på fornlämningar
Medan jag var i klassrummet kom den äldre dam som skulle guida för att berätta mer inför utflykten. Hon berättade inlevelsefullt och barnen ställer frågor och är mycket intresserade. Då räcker en grabb upp handen och säger: Levde du på den tiden, eftersom du kan så mycket
Ja, vi är ju verkligen jättestora alla vuxna men det finns ju grader av det också! Vår 2-åring hörde idag grannen säga att han hade ont i benen för att han är gammal (85 år). När vi satt vid middagsbordet sedan sa hon "Hugo gammal. Mamma inte gammal".
Carola, mamma till Selma, 2 år och Waldemar, 2,5 mån.