Vad ar detta?

Skriv svar
HannaMaria

Vad ar detta?

Inlägg av HannaMaria »

Nu ar det tva manader sedan vi kurade. Kurandet gick bra, aven om de natter han sovit hela natten utan att grata ar mycket farre an de som han vaknat, sa har han anda klarat av situationen bra pa egen hand. Ibland har jag ramsat, men vi har bara en gang behovt ga in och buffa sen kurningen. Och det var da vi hade kommit hem efter en manad hos mormor och morfar.
MEN nu har han vaknat fyra natter i strack och gallskrikit :( :( :(
Forsta natten gick jag faktiskt in en gang och kollade att allt var okay, att han inte satt fast pa nagot vis. Allt var forstas okay, sa jag var snabbt ute igen med ramsan. Sen lugnade han sig sist och slutligen med musik utanfor dorren, men totalt var han vaken och grat eller skrek i en timme.
Natt tva och tre var vi inte alls in i rummet, utan ramsade och sedan spelade musik utanfor dorren. Det lugnade honom. Men senaste natt sa hjalpte inget. Ej ramsan, ej musik. Han gallskrek!!! Har inte hort honom sa tidigare. Var in en gang och lungnade, genast jag kom in blev han lugn, men han bara hulkade av grat. Sa fort jag gick ut borjade han skrika igen, och det var inget litet grat, utan verkligen skrik. Efter 1,5 h skrik gav vi en panadol, tankte att kanske han far tander...Men efter ytterligare en timme var han fortfarande vaken och skrek. Da kunde vi inte hora pa langre utan gick in och lugnade honom. Min man var dar i c. 15 min sa att han blev riktigt lugn. Han buffade inte till somns, utan gick ut nar han sedan var helt lugn.
Totalt var vi inne fyra ggr.

Annars ater han bra. Vi var i Norge och Sverige i totalt tva veckor. Da sov han bra, det har borjade tva natter efter att vi kommit hem igen.
Vad ska vi gora???
Mamma till vårt lilla busfrö (16.10.05), underbar liten tös(17.12.06), lillprinsen (05.08.08 ) och prinsessan (20.9.2010)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ingen fara. Ta det bara lugnt. Lätt att säga, men det är vad lilla älsklingen är mest betjänt av :!: Och faktiskt det enda han är betjänt av.

Han har varit borta och allt gick strålande, men det betyder inte att man inte kan reagera när man kommer hem igen. Man trodde man hade flyttat :roll: och det kan man också göra, men som sagt :shock: vi vill inte förbjuda folk att reagera :!:

Så han ställer / ställde frågor. Vad är det som gäller :?:

Så lugna, men fastna inte. Allt är ju bra, eller hur :?: Det är det ni ska förmedla, betryggande i ordets rätta bemärkelse. Inskränk era gracer och skjut orosvargarna :!:

Det sista han behöver är er oro. Och oro är den största skurken i all barnavård. För ett litet barn är de ömma föräldrarnas oro lika med vargen.

Så odla Attityden av totalt tveklös självklarhet :!: Den odlade ni förmodligen när ni var borta tillsammans. Hemma ska den växa om möjligt ännu starkare :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
HannaMaria

Inlägg av HannaMaria »

TACK ANNA!!!
Jag hoppas verkligen att den här natten blir bättre, men jag har ännu en del frågor. Hur lugnar man om ramsan eller musik inte lugnar??? Det skär bara så ihjärtat att lyssna till gråtet. Jag tyckte faktiskt så synd om honom igår natt då jag gick in och buffade och han satt i sängen och grät med sin lilla nalle i handen... det känns ju helt fel mot en moders instinkt. Men jag vet också att om man börjar springa in för ofta så fastnar man i det...
Mamma till vårt lilla busfrö (16.10.05), underbar liten tös(17.12.06), lillprinsen (05.08.08 ) och prinsessan (20.9.2010)
HannaMaria

Inlägg av HannaMaria »

Det gick bra inatt :D :D :D Först vid en fem tiden grät killen till en stund, men efter ramsan så somnade han om och sov till morgonen!!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol:

Kom ihåg att om och när du tycker synd om honom, bekräftar du gruvligen att något verkligen är farligt och fel.

Det är vargen.

Hur ska han tackla den uppgiften :?: Han blir vettskrämd :!:

Så tänk efter. Före. Har han fått allt han behöver här i världen, och det har han ju, eller hur - så ÄR det inte synd om honom. Då är resten hans eget lilla "problem". Som han löser, om han får chansen.

Tänk efter, tänk efter igen. Allvarligt. Varför skulle det vara synd om honom :?:

Är det synd om dig, om och när du fått allt du behöver här i världen och har fått lägga dig för att sova så gott, fredad för vargen, trygg och skön :?:

Har du problem med det, är det ditt problem. Ingen annans. Men du kanske måste hinna få inse det och komma tillrätta med det, utan att andra står och hänger vid sängkanten och beklagar dig med stackars, stackars :?: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"