Hon ligger vaken på natten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sarben

Hon ligger vaken på natten

Inlägg av sarben »

Min lilla fyller 5 månader idag. För en månad sen införde jag strikta rutiner med tre sovpass dagtid och natt mellan 19.45 - 06.45. Detta har funkat kanon. Det räckte att jag strukturerade dagarna så började hon sova som en prinsessa (fast hon sov rätt okej innan också). Jag har alltså inte behövt kura henne men har läst på ganska mycket här och är beredd att köpa boken om det skulle börja strula.

Nu är det så att i natt smög jag in i hennes rum för att lägga mig i extrasängen vi har där som en flyktväg för mig när min man drar för tunga timmerstockar. Då upptäckte jag att hon låg vaken en lååång stund vid 3-4 tiden och flämtade och flåsade och donade. Jag skulle ju låtsas som om jag inte var där så jag kunde ju inte titta på henne även om jag var hemskt nyfiken på vad hon höll på med. Till slut tror jag att jag somnade för sen ringde klockan och jag gick upp för att väcka henne. Då låg hon på rygg i sängen. Men vaknade nöjd och glad med ett stort tandlöst leende.

Nu min fråga efter detta långa intro: Ska jag göra något åt att hon ligger vaken mitt i natten? Antagligen är det inget ovanligt att hon gör det, jag har bara inte märkt det förut eftersom hon inte gjort några högra ljud. Eller ska jag bara låta henne hållas och försöka få min man att sluta snarka så min lilla tjej för vara ifred med vad hon nu håller på med på natten.
sarben

svarar själv

Inlägg av sarben »

Nu när jag hunnit vara vaken en stund och funderat inser jag naturligtvis det självklara svaret :oops: . Får skylla på att jag låg vaken under vargtimmen och lyssnade på min fantastiska dotter O:) .
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Snyggt jobbat :lol: Du störde inte :lol: :lol:

Dessutom förstod du och begrep :lol: :lol: :lol:

De små älsklingarna har sitt rika inre liv :heart:

Pris och beröm :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"