Vågar jag låta sonen sova på mage utan larm?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
vårmamma06

Vågar jag låta sonen sova på mage utan larm?

Inlägg av vårmamma06 »

Jag har precis idag äntligen fått min son att acceptera magläget. Lade honom just o han somna utan ngn som helst protest. :D

Nu på dagen är jag inte så nojig eftersom jag kan kolla honom när jag vill. Men bör jag o kan jag ha honom på magläge under natten utan larm :?:

jag har tänkt o skaffa ett men har ju inte hunnit med det ännu eftersom det som sagt skedde idag.

Bör jag kanske vänta tills jag har ett larm :?:

tack o trevlig lördag :!: :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Larmet är väl på ingång, hoppas jag :?: Han behöver det i vilket fall, och DU behöver det :!: Även om du tycker du har koll på honom på dagarna kan du inte ha koll på honom ens då var tredje minut, eller varannan - det är omöjligt. Jag vill inte skrämma upp dig, men på tre minuter kan det vara för sent. Larmet sköter dygnet-runt-övervakning för en billig penning. Det är ovärderligt. Och det behövs oavsett sovläge. Även om risken ju är minimal - lika "stor", skulle jag tro, som risken att ens hus brinner ner en dag.

Så låt honom sova på mage, klä honom lätt, ha svalt i rummet (för att inte säga kallt) och galoppera till paketutlämningen :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
vårmamma06

Inlägg av vårmamma06 »

Det skall jag göra omelebums *galopperar i väg* :wink:

Oh tack för ditt svar :!: Har nästan alltid öppet fönstret i hans rum, det får vara storm för att det skall vara stängt o han bär fortfarande sommar pj's. :D

Svalt till kallt, lättklädd, (han har bara en bommullsfilt i sitt påslakan) o larm :!: *rabblar*

tack Anna för ditt snabba svar o vet du var ngnstanns man kan köpa larm om man vill det istället för att hyra :?:

Mkt trevlig helg på dig :!: :D
Sommar

Inlägg av Sommar »

Det finns länk på startsidan till larm!
Lycka till!
Emma
Mamma till Annie 051020
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!: