fråga på vägen..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mullan1

fråga på vägen..

Inlägg av mullan1 »

hej alla vänner! Det var ett tag sen jag var inne här och det är första gången jag läser nya forumsidan :!: Fin och mer strukturerad tycker jag :D Mia gick igenom en halvdan kur när hon var 3mån och den funkar ok, hon är nu 6 mån. SOver 10,5-11t /natt och 4t/dag uppdelat på 3pass. Äter gröt/puré 2ggr/dag och ammas 3ggr (en slurk efter fm målet också men mest för att tömma mina bröst litegrann)
Har en fråga och ser att det är fler än jag som har barn som vaknar upp på natten helt plötsligt igen..För det är precis vad som hände förra helgen. Helt hysteriskt och det pågick i 3 dar för att sen sova ok i veckan igen och så inatt hände det igen. Det verkar som om Mia drömmer för hon gråter/skriker helt slapp i kroppen och blundandes. När hon väl vaknat vilket hon gjort när vi buffat eller ramsat, så ligger hon och pratar för att sen somna om själv. Ramsan har jag aldrig riktigt fått in för hon var så liten när vi körde kuren. Nån som känner igen sig? Vi bor ganska litet och det finns ingen möjlighet för oss att ha Mia i eget rum så nu sover hon i sin spjälsäng vid vår sängs fotända med ett skynke över halva sängen och med lite lavendel doft för ron skull runt skyddet (det var en barnläkare som tipsade om det på 6m kontrollen). Försöker inte röra henne nåt nämnvärt under skrikpassen som inatt pågick till och från från 00-02 och sen till och från mellan 04-06, kl 6 ger jag henne bröst. Och imorsen somnade vi om och vaknade inte förrän 8.30 :oops: :oops: Vad kan detta vara som pågår:?: Inga tänder på g, hon fick de först 2 vid 4mån men de där upp är inte på väg så så vitt jag kan känna..
Kramar till er från mig och Mia i Oslo :D :( :lol: :o
Malin och Mia f?dd i Oslo den 15 juli 2004
kokos

Inlägg av kokos »

Visst kommer det nätter då det inte är helt lugnt. Härom natten fick han för sig att testa vargtimmen igen och var uppe och domderade och skakade galler mellan 4-6. :shock: Jag försökte ge svar så gott jag kunde (man glömmer attityden en aning när man haft det lugnt och skönt ett tag) och det verkade fungera. Han somnade om till slut! Natten efter var det lugnare (men fler uppvaknanden än annars) och i natt var det så lugnt och skönt igen. :sleep:

Kanske får man se det som en process: det kommer perioder då man får plocka fram verktygen igen, kanske vid sjukdom, tänder, konstiga drömmar och resor till nya tidszoner. Det viktiga tror jag är att svara lugnt och tryggt på barnets frågor (med ramsan!). :D
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Det kan vara precis vad som helst! Men ingenting som du måste veta :!: Ibland genomgår de små liven såna här små "livskriser" eller vad man ska kalla det, och det som skiljer oss från natten igenom bärande, uttröttade, nynnande föräldrar -det är att vi har våra verktyg att ta till! Även om vi vet varför det spökar eller inte :!: :D Tur va? :D

Så uthärda med verktygen så ska du se att även den här "perioden" kommer gå över och ni får sova gott igen :!: :sleep:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"