Nu till "problemet";
knölig vid måltid
knölig vid måltid
Har en nykurad liten kille på 4 månader som sover hela natten i egen säng sen ca en vecka tillbaka och det har fungerat kanon
. Han har faktiskt sovit bättre sen han kom från vagnen till sin egna sköna säng
och när han vaknar till är det bara att stoppa i nappen och ibland buffa lite i lilla rumpan
Nu till "problemet";
Olle har börjat "knöla" så vid bröstet, inte alla mål,men flera per dag. Han tuttar lite, vänder och vrider på sej och blir arg och otålig.
Är missnöjd under sina vakenpass trots att jag och storebror gör allt för att roa honom. Sover ochså oroligt dagtid och vaknar och är ledsen(hungrig?) men somnar om efter vagning. Nu inatt har han varit arg och skrikigt(mer än gråtit) av och till sen 02.30.
Gav upp vid halv 6 då han fick mat och sov till 7( våran göradagtid) och var missnöjd och gnölig igen. Känns otålig och missnöjd(hunger?) mest hela tiden och äter så lite? att det börjar inkräkta på nattsömnen som vi nu fått till så bra...............Är det nån tillväxtperiod nu så han behöver mera mat eller vad tror ni kloka
Detta har pågått i kanske 5 dagar nu- till saken hör att Olle börjar bli en väldigt social kille, kan det vara så att han inte har tid att äta?
Nu till "problemet";
Hej Rica!
Vackert namn sonen har, min Olle
är snart 14 månader.
Släpp inte in några vargar nu, var rädd om den fina sömnen! Har du börjat ge smakportioner? Lite mosad banan brukar vara populärt. Börja varje mål med lite smakis och fyll på med amning som vanligt.
Hm, napp, den råder jag dig att ta bort. Sonen börjar bli stor och den stör nog mer än den gör nytta, han vaknar av att han tappat den etc. På en natt har han glömt den.
/Elle
Vackert namn sonen har, min Olle
Släpp inte in några vargar nu, var rädd om den fina sömnen! Har du börjat ge smakportioner? Lite mosad banan brukar vara populärt. Börja varje mål med lite smakis och fyll på med amning som vanligt.
Hm, napp, den råder jag dig att ta bort. Sonen börjar bli stor och den stör nog mer än den gör nytta, han vaknar av att han tappat den etc. På en natt har han glömt den.
/Elle
-
vårmamma06
Precis vad jag hade tänkt o fråga
Har du börjat med smakisar o så ännu
Min son krånglade oxå mkt o sov bara stötvis o skrek jätte mkt o gnydde, tog beslutet då även om han bara var 3 månader att börja med pureer o gröt. Vilket barnmedecins läkaren sedan tyckte var kanon.
Han kanske inte blir tillräckligt mätt. Det blev nämligen inte Ludvig. Han sover mkt mkt bättre nu när han får äta sig mätt på go mat o får ngt som mättar mer. Börja med smakisar o öka successivt efter hur du ser att han vill ha mer.
majs o potatis puré är en hitt här o även potatis o dillköttspurén....katrinplommon gillar Ludde oxå o den är bra att ge för magen så att det blir lättare för dem att bajsa. Häll oxå lite smör i maten (puréerna) så att det smörjer tarmarna lite.
Sedan det där om nappen ja där håller jag inte riktigt med

Han kanske inte blir tillräckligt mätt. Det blev nämligen inte Ludvig. Han sover mkt mkt bättre nu när han får äta sig mätt på go mat o får ngt som mättar mer. Börja med smakisar o öka successivt efter hur du ser att han vill ha mer.
majs o potatis puré är en hitt här o även potatis o dillköttspurén....katrinplommon gillar Ludde oxå o den är bra att ge för magen så att det blir lättare för dem att bajsa. Häll oxå lite smör i maten (puréerna) så att det smörjer tarmarna lite.
Sedan det där om nappen ja där håller jag inte riktigt med