Ska vi backa och hjälpa mer vid insomnandet??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
smilex3

Ska vi backa och hjälpa mer vid insomnandet??

Inlägg av smilex3 »

Hej!
Vi kämpar på med kur och attityd med vår flicka på 9 mån. Tycker att hon sover fint på nätterna men det tar minst 45 min till dess hon somnar. Hon är dock nöjd och jollrar men vi undrar om vi kan hjälpa henne till ro tidigare? Eller ska vi vänta ut henne? Vi leker, skrattar och lägger henne med en ramsa vid nedläggningen, gör solfjädern (hm, kan det vara så att vi inte är tillräckligt fasta och självklara där? Skyndar lite kanske eftersom hon är nöjd? Bara en tanke...) och sedan ramsar vi på vägen ut samt avslutninsvis så har vi dragit ihop bekräftelseramsan och avslutar serien med den som den fjärde. Hon kliver dock upp direkt och sedan verkar hon ha ganska trevligt tills vi hittar henne på tvären i sängen ca 45-50 min senare.... Tips? Eller avvakta???
Tack för all hjälp.
Dotter f?dd april 2004.
Kur p?b?rjad i mitten av jan 2005
mammamy

Inlägg av mammamy »

Halloj igen smilex! Jag röstar absolut på att avvakta!! Det är väl fantastiskt att hon själv sköter sitt tills hon känner sig mogen att lägga sig. Ni har ju meddelat att från och med nu är det NATT och DÅ HÄNDER INGENTING. Jag antar att ni har beckmörkt i sovrummet? Annars kan hon ju alltid laja på själv ett bra tag så se till att mörklägga helt. Så länge hon är glad och nöjd ska ni inget göra tydker jag, men jag kan ha helt fel och då får någon som vet bättre rätta mig! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
kokos

Inlägg av kokos »

Håller med mammamy: låt henne greja. Hon kanske behöver sin egen tid. Hon myser och är nöjd och trygg i sin säng, det är ju fantastiskt. Ni gör helt rätt.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Stämmer in i kören - avvakta!

:idea: Vad som händer bakom den stängda dörren är hennes privatsak! Tänk om någon stod och analyserade vad du gjorde innan ögonen slöts :shock: :lol: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"