Lilla Emil 6,5 månader flyttade in i eget rum idag. Och man kan säga att han hade åsikter om det usla påhittet
Både jag och maken hade bestämt för en vecka sen att nu till helgen ska det ske. Så vi var väl förberedda och laddade.
Emil tittade förundrat på när han säng placerades därinne. Själva nattandet gick bra. Fast blicken jag fick när jag la honom i sängen och gick därifrån var verkligen frågande. Och ganska förvånad. "Hallå! Vad håller du på med egentligen? Här kan jag ju inte sova heller!" Men han somnade ganska snart ändå efter lite småknorrande. Men över förväntan lätt.
Men sen.......PUH!!!
Efter en halvtimma vaknar ungen och är fullständigt vansinnig. Jag har stått och buffat en illvrålande unge i 40 minuter. Och det är tusan inte lätt att buffa en unge som slingrar sig som en orm. Hela tiden med orden i huvudet "första gången kan man få buffa 20-40 minuter men det är en gång och aldrig mer (typ nåt sånt iaf). Skönt nog kände jag hela tiden- Han SKA inte upp!!! Ingen tvekan där. "Jag är inte elak som låter mitt barn få sova hela natten".
Men ärligt talat- Jag vet inte om mitt modershjärta klarar av att bita ihop om en sån omgång till
Jag verkligen kände mig som den usligaste mamman i världen till slut. Men somnade gjorde han. Nu får vi ju hoppas att vi nu tagit oss igenom det värsta och att det kommer att bli lättare nästa gång han vaknar.