Inga svar på mina frågor.......

så jag har provat mig fram.
BADET:
Har nu haft en handduk på axeln när jag badar Lillen. Tar upp honom direkt i famnen istället för att lyfta honom till skötbordet direkt. Detta har funkat mycket bättre. Vi ger även hela måltiden innan badet så han är riktigt mätt och belåten. Efter badet ger vi sist en sista slurk inför natten.
SHEMAT:
Sover fortfarande sina 8 timmar 20.30-04.30, aldrig några problem med att lägga inför natten eller att vakna och somna om efter nattslurken kl. 04.30.
Men dagarna är rena katastrofen
Han vaknar vid varje lur, flera gånger. I morse gav jag upp, efter ett vagnande som inte gav resultat och då skriken bara blev högre stod jag inte ut längre

Kändes inte rätt.....så jag bröt mot alla "regler" tog upp lillen som hade sovit 1 timma och erbjöd bröstet och vad han åt

, slukade 2 bröst inom en timma

.Skrattade sedan stort och vi sjöng tillsammans, låg sedan och tittade när jag strök. Efter 2 timmar trött och jag la honom att somna och han somnade själv genast i vagnen.
Lite bakgrund: i morse när Lillen vaknade (vaknar själv prick 07.00) och skulle äta morgonmålet ville han inte ta bröstet, hulkade.

Provade fler gånger men beslöt att byta blöja och ha lite umgänge först.kl. 07.30 då åt han med god aptit. Försökte ge mer inom timmen men ville inte ha mer.
Ja, så här ser det ut. I dag har jag beslutat att följa honom. Jag orkar inte vagna mer och jag vet att han kan somna om själv om han vaknar, jag behöver på sin höjd bara ruska i handtaget för att hjälpa honom på traven. Jag tänker ta upp honom om inte vagningen fungerar idag. Erbjuda mat.
Det som är så vansinnigt förvirrande är att jag tagit upp honom andra gånger då han skrikit och erbjudit bröstet men då har han inte velat äta

bara vara uppe. Hur ska man kunna veta
Så detta med att "styra upp", vet jag inte hur jag har hjärta att göra med ett barn som ligger och skriker som är hungrigt
Snälla, någon. Har ni liknande erfarenheter
Läste om "kärringen" som beskrev att ett av sina barn sov gott på natten utan att skrika, precis som Victor men ändå fick för lite mat på dagen

. Nu vill jag inte hitta fel, jag vill bara försöka förstå mig på min lilla varelse :-k och man vill ju så gärna göra det som är bäst för den lille. Just nu så känns det inte som om vagning med en hungrig mage är det bästa.
Kan tillägga att jag tycker inte att han är så "aktiv" (kan ju vara ett lugnt barn). Han iakktar mest. När jag läser om barn som ligger på mage och snurrar i hans ålder känner jag inte igen mig i Victor. Han gillar att ligga på rygg och titta. Jollrar sparsamt men ler ofta. Men han är mycket stark i nacken, var det sedan födseln och är mycket nyfiken. Gillar att sitta högt på axeln och lyfta sin nacke ytterligare några centimeter för att titta runt

.Han orkar som oftast också vara vaken 2 timmar i taget. Frågan är om han inte orkar vara så aktiv för att han får för lite mat

(Jag helammar).Har även varit lite smågnällig vissa vakenperioder det senaste, men skriker inte eller gråter.
Ja, som ni ser är det en hel flock med vargar som springer omkring i denna lägenhet

och jag har jämt göra att mota bort dem. Kan ni hjälpa mig
Kram
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.