Kära alla - de gamla forumen är borta.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Kära alla - de gamla forumen är borta.

Inlägg av annawahlgren »

Kära alla gamla och nya "forumister", kära alla ni föräldrar som sökt och söker er till dessa föräldraforum i mitt namn!

Det är med sorg och bestörtning jag nu har mottagit beskedet att de gamla föräldraforumen är utplånade.

Många av er vet hur jag kämpat dessa två månader som gått, sedan "min" förra hemsida utan förvarning släcktes ner, för att få tillbaka den enorma kunskapsbank som fanns där och kunna överföra den hit. Föräldraforumen hade ett kort liv - bara fem månader från juni till november 2004 - men materialet som växte fram där var oskattbart. Bara jag själv stod för tusentalet inlägg. Den textmassan motsvarar ledigt två böcker. I timtal varje dag, vardag som helg och var jag än befann mig, satt jag och besvarade varenda fråga. Jag hade hela tiden tanken att forumen en dag skulle bli självgående och försökte därför vara så allmängiltigt klok och precis som möjligt :-({|= . så att jag skulle kunna göra mig själv överflödig. Jag byggde ett hus och fick hjälp av alltfler briljanta murarmästare - min kronprinsessa Mammut Maria, administratören Sagomamma, er kärleksfulla forumister. Det var ett gediget bygge, rena skattkistan =D>

Nu är det borta. De rättsliga åtgärder jag försökt vidta kan inte ge oss forumen tillbaka. Ingen upphovsmannarätt i världen -och min är odiskutabel, eftersom jag är fackförbundsansluten författare - kan ge mig texter åter som inte längre finns. Själva hemsidesmaterialet (också raderat) har vi ju lyckats restaurera, och det mesta jag skrivit här i världen sparar jag naturligtvis, men foruminläggen - dem föll det mig aldrig in att spara någon annanstans. Jag kunde aldrig drömma om att de bara skulle försvinna en dag utan att jag, eller ni andra, fick chansen att först ta vara på dem.

Jag måste erkänna att luften har gått ut mig en hel del under denna tröstlösa, fruktlösa kamp. Det har ni säkert märkt också. Det är inte roligt när huset man byggt bara jämnas med marken över en natt och man uppgivet måste börja om från början, trött och ledsen i stället för entusiastisk och glad \:D/ Men naturligtvis går det. Nya bygget är i full gång. Jag är er så tacksam :heart:

Jag beklagar att det gick som det gjorde. Tack för allt ert stöd. Tack för ert tålamod med mig. Tack för att ni finns. Nu kör vi =D>
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Tråkigt att höra! :( Jag och jag tror många med mig hade hoppats på en lösning som gav dig och oss alla inlägg tillbaka. Men nu när det blev som det blev så tycker jag att vi lämnar det bakom oss och ägnar oss åt den här (mycket bättre) hemsidan med tillhörande forum. Många frågor från det gamla forumet har redan hittat hit i nya kostymer och jag tror nog att det mesta i faktaväg som gick att hitta snart finns här. :D

Kramar till er alla! Anna, Mammut Maria, Sagomamma och alla forumister. :heart: \:D/
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Sarika

Inlägg av Sarika »

Hej Anna!
Väldigt tråkigt att höra! Vet att du kämpat hårt för att få tillbaka materialet från det förra forumet! Jag är väldigt ledsen för din skull.:( Förstår att det känns hemskt att bli av med det man byggt upp.

Men för att trösta dig vill jag bara säga att det nya forumet är kanon bra!!!! Det är strukturerat och du har fått oss alla forumister att verkligen lägga manken till.
Samtidigt som du inte har möjlighet att vara inne varje dag att svara på inlägg så tror jag att det någonstans är bra för det är ett sätt för dig att så att säga få det självgående om du förstår vad jag menar :wink:

Du kommer in då och då och rätar ut den röda tråden så att vi inte tappar bort oss och så har vi vår allas vår kära Mammut som är så klok, önskar att jag vore som henne :D. Å Sagomamma och LO med fler med flera.
Jag läser och läser på hemsidan och i barnaboken för jag vill att det ska sitta i ryggmärgen så att man inte ens behöver fundera på hur man ska agera i olika sammanhang.

Vi kommer tillsammans att bygga upp en ännu bättre kunskapsbank!

Du har redan gjort 342 inlägg!!! trots att du inte har möjlighet att vara inne så mycket å det på bara på ett par få månader =D> =D>

Vi älskar dig Anna :heart: :heart: :heart:

Kram
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:heart: Tack, Sarika, tack, liw :heart:

Sitter här på "mitt" internetcafé i Vagator i Indien och läser vad ni skrivit och brister i gråt, och folk blir alldeles oroliga 8-[ och tror att jag fått förskräckliga nyheter #-o men jag blir ju bara så lycklig och så enormt tacksam :heart:

Tack för berömmet över det nya forumet, tack för erkännandet av det jag ändå gör (och det HAR varit motvind - trodde aldrig så många som 342 inlägg blåst igenom :-s ) och tack för all härlig förtröstan, beslutsamhet, övertygelse, optimism, hjärtepepp :heart:

Med sådana grundstenar, i förening med mitt och vårt personliga ansvar och högst egna bestämmanderätt, kan det här nya bygget inte bli annat än stabilt - OMÖJLIGT att riva =D>

Jo, det kan bli vackert också \:D/ Och är det:P

Och snart, alldeles snart, står det för sig självt, vårt nya, fina bygge =D> och jag behöver bara gå runt och beundra det och kika in genom fönstren ibland och se att alla barnen har det bra O:)

Jag älskar er också :heart: Allihop :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"