Andingslarmet gick tre gånger igår, vågar inte lägga på mage

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Zanna

Andingslarmet gick tre gånger igår, vågar inte lägga på mage

Inlägg av Zanna »

Igår fick vi vårt andningslarm o jag la glatt ner lilla dottern, 6½ vecka på mage o hon somnade direkt. Efter några minuter ljöd larmet. Jag gick dit o kollade, men hon verkade då andas normalt, svårt att veta förstås om hon hade ett uppehåll. Så jag lät henne ligga kvar. Larmet gick igen en stund senare, då la jag över henne på rygg eftersom jag blev alldeles för nervös. Inte många minuter passerade innan larmet gick igen. Då tog jag bort larmet. Nån annan som haft samma problem? Vad gjorde ni?
Mule

Inlägg av Mule »

Hej!

Förstår att du blev nervös! Det har inte hänt oss och jag tänkte bara berätta att vi har ett som heter Babysense. Kanske är det något fel på ditt?

Vänliga hälsnigar

Carola, mamma till två snuttisar (-04 och -06)
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej Zanna
Sådär var det med mitt larm om jag lagt plattan fel, d.v.s. uppochner. Det kan också vara att man har för tjock madrass. man ska inte heller ha en massa krafs i sängen under barnet, bara lakan. kan det vara något av det? Annars kanske det inte fungerar som det ska.
Ciao

Inlägg av Ciao »

Hej!
Vårt larm tjöt också första natten och det visade sig att lillen hade rullat av larmplattan. Nu har vi två plattor i spjälsängen.
Mamma till lilla Mio f. i februari 2006
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"