inga bekymmer, bara funderingar

Skriv svar
fjällström
Kontakt:

inga bekymmer, bara funderingar

Inlägg av fjällström »

Har funderat på två saker... Om morgonen ska börja kl 7, men lilla ungen sätter igång redan kl 5 så blir det ju en pangramsa som säger att morgonen inte börjat ännu. Och då somnar lilla ungen om, men vaknar igen efter en halvtimma.. Ska man då pangramsa igen (efter varje insomning och nytt uppvak) eller ska lilla ungen minnas första pangramsan :?: :!:

Samma fundering har jag gällande dagsluren :!: Om den ska vara 1,5 timma men lilla ungen vaknar redan efter 30 minuter, ja då ramsar man ju en gång. Men hur gör man sen efter insomningar och nya uppvak :?: :!:

Fundersamma mamma :?
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej.

Ny ramsa vid varje uppvak. Har barnet alltså sovit emellan så gör man hela proceduren igen.

/Åsa
fjällström
Kontakt:

Inlägg av fjällström »

TACK för din kunskap :!: Har egentligen aldrig haft bekymmer med vargtimman osv, men jag har funderat en hel del :) Läser i många inlägg att om barnet vaknar för tidigt så ger man en pangramsa och ev sätter på musik eller gör andra ljud i huset med låter sen barnet vara. Och detta förstår jag, men sen om barnet då vaknar upp igen så har jag svårt att tro att barnet minns pangramsan... :roll:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"