Vi har sedan Simon föddes haft 3 timmars-rutiner. D.v.s. äta/vaken 1,5 timme, sova 1,5 timme och här har det inte handlat om marginalkvartar utan plus minus fem minuter
Han är en nöjd och glad kille och skriker inte ens fem minuter per dygn som regel.
Jag tycker att det verkar rätt lovande för oss, eller hur
Misstänker dock att jag ändå har trugat för lite vad gäller maten med vårt schema för att det ska hålla hela natten, eller....jag har inte vågat lita på att han INTE är hungrig på natten och har inte härdat ut med att dra vagnen mer än 30 sekunder när han vaknat.....
MEN - nu är mamma sugen på att SOVA HELA NATTEN och idag har vi påbörjat Standardmodellen! Jag räknar honom som snart två månader korrigerat och då ska han ju kunna sova 8 timmar i alla fall. Frågor:
1. Är det korrekt att korrigera åldern eller ska jag se honom som tre månader?
2. För "Lille Hugo" i Barnaboken verkar det som om påfyllningen efter umgänget, innan sömnen, försvinner. Ska man anamma detta även på en 2-månaders (Hugo är ju 2,5 mån) eller ska jag fylla på efter umgänget?
3. Ska jag köra 1,5 timmes mål och 2,5 timmes sömn eller 2 + 2 med tanke på Simons ålder (korrigerad eller okorrigerad, SUCK!) tycker ni?
Så här ser dagen ut så här långt:
(nattmål 04.00)
07.30 mat/skötning/umgänge
08.30 erbjuden påfyllning, ville inte
08.45 TRÖTT, somnade och sov till 10.40
10.40 mat/skötning/umgänge
12.00 påfyllning
12.30-15.15 sov
15.15 mat/skötning/umgänge
17.15 TRÖTT, somnade UTAN påfyllning...
Ska han få sova 2 timmar med marginalkvart nu då?
Usch, jag blir så förvirrad TROTS att jag har försökt läsa på.
Inte kom jag på alla funderingar jag hade nyss heller!