Jag har en liten 8 månaders son som i mesta fall är jätteglad och charmig. Men nu har han börjat att visa riktigt bestämda tendenser. Så fort det inte blir som han vill eller om han vill bli upplockad etc. så skriker han argt och gnälligt rakt ut. Jag försöker att inte ge honom det han vill (bli upplockad, buren eller ha tillbaka något han leker med) när han skriker och avvaktar tills han är tyst men det funkar inte. Är han för ung för att försöka lära att inte skrika och gnälla. Han skriker glädjeskrik med så det blir ett jäkla liv här hemma vilket gör att vi får huvudvärk. Någon som vet hur man gör i detta läge?
gnäll och skrik från ett charmtroll?
gnäll och skrik från ett charmtroll?
Hallå!
Jag har en liten 8 månaders son som i mesta fall är jätteglad och charmig. Men nu har han börjat att visa riktigt bestämda tendenser. Så fort det inte blir som han vill eller om han vill bli upplockad etc. så skriker han argt och gnälligt rakt ut. Jag försöker att inte ge honom det han vill (bli upplockad, buren eller ha tillbaka något han leker med) när han skriker och avvaktar tills han är tyst men det funkar inte. Är han för ung för att försöka lära att inte skrika och gnälla. Han skriker glädjeskrik med så det blir ett jäkla liv här hemma vilket gör att vi får huvudvärk. Någon som vet hur man gör i detta läge?
Mamma till Leon, f?dd dec 05
Börjat visa bestämda tendenser
Du tror inte att det är åttamånadersångesten som börjar sitt intåg
Läs mer om den i Barnaboken eller sök här på Forumet, du kommer hitta en hel del matnyttigt.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Jo det tror jag. Han har visat att han blir ledsen om han inte ser mig eller att han vill komma till mig när han är hos ngn annan. Men skriker de så här högt för det inte blir som de vill då? Jag tycker han skriker (inte gråter utan skriker rakt ut) nu mer eller mindre hela tiden han är vaken. Ibland testar han bara rösten och är glad men ibland är han riktigt missnöjd och gormar sååååå högt. 
Mamma till Leon, f?dd dec 05
8-månaders ångest i kombination med allmän utveckling kanske
Att lära sig använda rösten och göra ljud i olika styrkor och sinnesstämningar är en underbar tid för de små men inte alltid för omgivningens öron.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!