Min mamma hävdar bestämt att jag inte passerat någon sorts trotsålder - så vänta bara till jag blir TANT!!!!
vem är äldst/yngst??
-
Gäst
Kanske beror min positiva inställning till ordet tant på alla gulliga tanter under min uppväxt: Mormors systrar, som funkade som extra-mormorar, söndagsskolefröknar som man bara älskade, snälla kyrktanter... Visst finns det rysliga exemplar också! Precis som av alla andra slags människor. Tycker annars att "tantvarning" liksom "vuxenvarning" och "vuxenpoäng" är ganska fåniga begrepp, som om det var nåt pinsamt med att bli äldre och förhoppningsvis klokare med åren. Jag är väldigt tacksam för att tonårstiden var övergående, men somliga verkar vilja vara i det stadiet hela livet.
Ja... Inte 17 vill jag vara tonåring igen iallafall!
Gillar också tanter - missförstå mig rätt! Har varit omgiven av tanter under hela min barndom! Jag accepterar även tilltalet tant till mig själv - jag är ju urgammal i barns ögon!
Jag vet inte var man övergår från tjej till tant helt enkelt! Jag vill mena att vi svenskar saknar en passande "mellantitel" på kvinnor mellan sisådär 30 till ???? ja... när man nu själv tycker att man är tant eller kan leva med att kallas för det! Förr hette man väl Frun eller Damen.... Sen kom Du-reformen och så bidde det som det bidde!
Flicka - tjej - tant
Samma gäller väl för övrigt för karlar! Pojken - Killen - Farbrorn? När blir man farbror måntro?
När man läser mina långa haranger i detta ämne kan man nästan tro att detta är ett jätteproblem för mig! Att jag har åldersnojor?! Jag? Icke!!!

Jag vet inte var man övergår från tjej till tant helt enkelt! Jag vill mena att vi svenskar saknar en passande "mellantitel" på kvinnor mellan sisådär 30 till ???? ja... när man nu själv tycker att man är tant eller kan leva med att kallas för det! Förr hette man väl Frun eller Damen.... Sen kom Du-reformen och så bidde det som det bidde!
Flicka - tjej - tant
Samma gäller väl för övrigt för karlar! Pojken - Killen - Farbrorn? När blir man farbror måntro?
När man läser mina långa haranger i detta ämne kan man nästan tro att detta är ett jätteproblem för mig! Att jag har åldersnojor?! Jag? Icke!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
Gäst
Ja, det fattas ord i vårt språk! Vi kanske får uppfinna några nya! Förslag?
Och tittar man på en fotbollsmatch mellan två pojklag i åttaårsåldern så hör man tränarna allt som oftast ropa: - Kom igen GUBBAR
Jobba framåt.
Så när blir man då gubbe
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gubbe blir pojkarna direkt när de föds
. Här säger vi i alla fall "lilla gubben" till våra små killar. Så redan då är det kört. Och vi tjejer får väl höra att "lilla gumman" från våra chefer när vi är runt 30.
Jag säger "mammas kille" om mammas nye kärlek trots att han är över 60 år.
Fast det känns aldrig riktigt rätt när jag säger det. Men han är ju inte heller hennes "man" - de lever inte ihop. Det låter ju nästan lite elakt att säga "mammas gubbe".
Jag säger "mammas kille" om mammas nye kärlek trots att han är över 60 år.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
Gäst
Vi hade lite kul när vi gifte oss.
Istället för att skriva lite trevligt om var och en på placeringslistan, så skrev vi bara hur de var släkt till oss.
Den längsta blev nog "Lottas mammas mans dotters sambo" men den roligaste var "Björns farfars flickvän". Hon var då 84 eller så. De är inte heller sambos och hade träffats ganska nyligen.
vvvvvvvvvv (lite hjälp)vvvvvvvera
/LO
Istället för att skriva lite trevligt om var och en på placeringslistan, så skrev vi bara hur de var släkt till oss.
Den längsta blev nog "Lottas mammas mans dotters sambo" men den roligaste var "Björns farfars flickvän". Hon var då 84 eller så. De är inte heller sambos och hade träffats ganska nyligen.
vvvvvvvvvv (lite hjälp)vvvvvvvera
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
father of sons
-
ms Sophie
Nu har, till slut, min farfar blivit sambo med sin flickvän/särbo/kvinna/tjej/dam... ja vad säger man när ens farfar inte bor ihop med sin kärlek och han är/var 75 år?! Nu är han 81 och de bor ihop sedan 4 år tillbaka så nu kan jag säga "farfars sambo", men innan... "farfars tjej" låter ju inte rätt om en kvinna som nu är 75 år 
-
mammapamma
Min granne, pensionär sedan flera år, (kan han va 77-78?) har också en dam.
Vi säger hans "Tantvän och Damvän" i stället för flickvän det tycker både de och våra barn är ett kul och passande uttryck och han, grannen är ju hennes "manvän" eller "Gubbvän!" \:D/
För övrig är ju livskamrat
ett så oerhört vackert ord! Tycker jag.
NÅ Vem är äldst och YNGST här då?
Nån som orkar summera? He he och hihi! Skojar bara!

Vi säger hans "Tantvän och Damvän" i stället för flickvän det tycker både de och våra barn är ett kul och passande uttryck och han, grannen är ju hennes "manvän" eller "Gubbvän!" \:D/
För övrig är ju livskamrat
NÅ Vem är äldst och YNGST här då?
Nån som orkar summera? He he och hihi! Skojar bara!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.