Tvillingar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lottao

Tvillingar

Inlägg av lottao »

Jag är desperat! Mina tvillingar väcker varandra vilket gör det omöjligt för mig att genomföra kuren helt korrekt. Mina killar är 6 månader och äter fortfarande på natten och jag är så trött.....någon annan med tvillingar som kan komma med något tips. :(
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Lottao!

Gå in under rubriken Barnafostran, där finns en tråd som heter "Tips tvillingar" som kanske kan ge dig lite matnyttigt.

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
lottao

Hej Elle!

Inlägg av lottao »

Tack för tipset! Vet du om det finns någon kontaktperson med tvillingar?

Lotta
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Du var ju redan här! Jag ska säga till maken dubbelpappa att han ska hjälpa dig!

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
dubbelpappa

Inlägg av dubbelpappa »

Hejsan!

Grattis till att du har tvillingar. Du kommer att upptäcka att det i långa loppet är dubbelt så lätt för tvillingar att sova hela nätterna. Fast då får man vara lite strategisk så att det inte blir tvärtom. Tvillingar har en fantastisk förmåga att lugna varandra vilket du kanske har märkt. En del skulle säkert förorda att dela på dom under kuren men då missar man ju lite fördelarna med tvilling-skapet.

Tekniskt sett så är det ju bara första kur-dygnet med buffningen som blir lite annorlunda, det är väl att föredra att vara två stycken åtminstone vid läggningen då. Sen är det ju ramsan som tar över och då spelar ju det ingen roll om dom väcker varandra och sen får svar på sina olika frågor med samma ramsa.

Det dyker upp en del frågor som skulle vara bra att ha svar på för att kunna ge några goda råd:
Hur länge har du kurat och hur har det gått?
Hur ser dag-schemat ut och hur funkar det?
Vad händer när "dom väcker varandra" och vad gör du då?

/Dubbelpappa
Pappa till tvillingkillar födda 040327 och en lillebror född 080222
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"