Skydd för ugnsluckan??

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Gäst

Skydd för ugnsluckan??

Inlägg av Gäst »

Hej vänner!

Var på IKEA idag, för att handla diverse småsaker. T ex ett skydd för ugnsluckan. Men... det FINNS ju inget sådant, enligt biträdet. :shock: Vår ugn blir verkligen JÄTTEVARM på utsidan, och den är ju från IKEA...Jag som trott att IKEA har allt när det gäller att göra hemmet säkrare för de små.

Chockad som jag var gjorde jag nog nytt IKEA-rekord - hade bara handlat för 89 kr när vi kom till kassan, jag och Anton!! =D>

:?: Använder ni skydd för ugnsluckan? Hur ser ett sånt ut? Vart införskaffar man det? :?:
Sarika

Inlägg av Sarika »

Hej Jenny
vi har en gasspis där ungsluckan blir tok varm. Vi har inte köpt något skydd utan vi hänger en röd handduk för så fort ugnen är på. Vi lärde vår dotter från början att när handduken hänger där så är det varmt. Vet inte hur gammal hon var då vi började med det men det var när hon började krypa. Och det har aldrig hänt någon olycka. Vi har demonstrerat för henne också hur det känns när ugnen är varm se Annas text om stearinljuset i BB (minns nu inte var det står) dvs ta hennes hand och hålla den nära när hon vill känna på ugnen så hon känner värmen.

Nu med lillebror blir det samma demonstration :D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Vi har inte heller ngt skydd.
Och till vedspisen finns, mig veterligen, inga såna moderniteter :wink: :lol:

Vi har lärt Lillprinsen att den är varm.

Lycka till :!:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha, tack för svar! :D
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"