Hej!
Vi har tidigare i år rest långt (USA och Singapore) med vår son. Då var han under halvåret och vi kunde utnyttja bassinet och han sov bra.
Vår son är nu 10 månader och sover bra i de flesta miljöer sedan han kurades vid 7 månaders ålder. Nu undrar jag om någon har bra lösningar och tips vid flygresor med äldre barn.
Tacksam för alla tips!
Mvh Linda
Flyga långt med 10 mån
Flyga långt med 10 mån
Mamma till Ethan f 21 okt-05 och Anna f 11 jun-08
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
jodå... vi har samma grej framför oss, och jag har bestämt att det skall gå bra! Säkert lite mer spring i korridorerna på planet än tidigare, och inte riktigt lika utvilade föräldrar som när han var bebbe, men man får ta det som det kommer!
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
-
Novas mamma
Hej alla resglada
Vi ska också ut och flyga - dock inte så länge (4 tim) men det sker under Novas nattsömn...tyvärr.
Då hon är för stor för "sängen på vägen" fick vi inte låna någon sådan och de platser med extra benutrymme var upptagna redan för två månader sedan....
Så lillan får vackert sova på filtar på golvet men det reder sig nog.
Jag letade på flygresor via sök men hittade inget
Hur ska jag söka
Trevlg resa till er alla. Kram 8)
Vi ska också ut och flyga - dock inte så länge (4 tim) men det sker under Novas nattsömn...tyvärr.
Då hon är för stor för "sängen på vägen" fick vi inte låna någon sådan och de platser med extra benutrymme var upptagna redan för två månader sedan....
Så lillan får vackert sova på filtar på golvet men det reder sig nog.
Jag letade på flygresor via sök men hittade inget
Hur ska jag söka
Trevlg resa till er alla. Kram 8)
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
Hej igen och tack för era svar!
Ja, det blir nog till att lägga honom på golvet och hoppas att han ligger kvar. Han kan absolut inte sova i knät då han är väldigt varm av sig.
Jag har inte heller hittat några svar via sök. Mest om vad som kan vara bra att ta med på flyget m.m. Sovandet löser sig nog. Tänkte om någon hade något supertips. Det brukar finnas gott om sådana här på forumet.
Hälsningar Linda.
Ja, det blir nog till att lägga honom på golvet och hoppas att han ligger kvar. Han kan absolut inte sova i knät då han är väldigt varm av sig.
Jag har inte heller hittat några svar via sök. Mest om vad som kan vara bra att ta med på flyget m.m. Sovandet löser sig nog. Tänkte om någon hade något supertips. Det brukar finnas gott om sådana här på forumet.
Hälsningar Linda.
Mamma till Ethan f 21 okt-05 och Anna f 11 jun-08
Hej,
jag har också en resa framför mig med 10,5 månaders flicka. Jag har också funderingar på hur man kan få barnen att känna att det är natt, fastän det är knallljust, ljud och allt annat som inte hör till natten! Flygresan börjar 10 min före läggning, men den varar bara 2 timmar. Jag känner mig rätt perplex inför detta. Bolaget är ett billighetsbolag så plats finns nog knappt att lägga henne på golvet. Hur i all sin dar gör man för att visa att det är natt? Det är bara drygt en månad sedan vi kurade framgångsrikt (bara daglurskrångel) och har hitills aldrig nattat någon annanstans än hemma. Hon är av mkt lättväckt av sig. Bara tanken att övertyga henne att det är natt fastän det är ljud, ljus, gå av flygplan, hitta väskor o barnvagn, in i bilstol känns nästan komisk?
Obs: fråga 2: Om man ej kan ta med sig resesäng kan barnet sova i vagnen genom natten?
tack ´o hej!!!
jag har också en resa framför mig med 10,5 månaders flicka. Jag har också funderingar på hur man kan få barnen att känna att det är natt, fastän det är knallljust, ljud och allt annat som inte hör till natten! Flygresan börjar 10 min före läggning, men den varar bara 2 timmar. Jag känner mig rätt perplex inför detta. Bolaget är ett billighetsbolag så plats finns nog knappt att lägga henne på golvet. Hur i all sin dar gör man för att visa att det är natt? Det är bara drygt en månad sedan vi kurade framgångsrikt (bara daglurskrångel) och har hitills aldrig nattat någon annanstans än hemma. Hon är av mkt lättväckt av sig. Bara tanken att övertyga henne att det är natt fastän det är ljud, ljus, gå av flygplan, hitta väskor o barnvagn, in i bilstol känns nästan komisk?
Obs: fråga 2: Om man ej kan ta med sig resesäng kan barnet sova i vagnen genom natten?
tack ´o hej!!!