Vår dotter som är 1 år och 8 mån klättrar ur sin spjälsäng! Vad ska vi göra? Hon springar upp och ner och klättrar upp i pojkarnas våningssäng (känns lite farligt...) Innan brukade hon somna på 10 min, men ikväll tog läggningen 1 timme. Jag trodde att spjälsängen skulle vara säker tills barnet var ca2,5 år...Så vad gör man !?
Mvh Yvonne med tre små barn och ett i magen
Klättrar ur spjälsäng
Ställ frågan på "barnasaker" så får du säkert mycket bra svar
Eller så sök på spjälsängar eller liknande så hittar du kanske gamla trådar om samma ämne.
//N
Eller så sök på spjälsängar eller liknande så hittar du kanske gamla trådar om samma ämne.
//N
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Men.... Det är ju där vi ÄR!
Tycker egentligen inte att det handlar så mycket om själva sängen "saken" som det handlar om förmågan att klättra!
Mina två killar har varit sådana där tidiga klättrare båda två. Snabbt har det gått också! Axel sov inte många nätter i sin spjälsäng så med honom var det inget bekymmer egentligen men Gustav... Jag minns att jag ställde frågan här på forumet om vad jag egentligen skulle ta mig till med detta! Han klättrade ur sängen säkert 15 gånger på en kväll!
Önskar att jag kunde ha länkat till tråden där jag fick bra svar från AW men jag lyckas inte hitta tråden i sökfunktionen - kanske för att den är för gammal - vad vet jag. Ska istället försöka minnas hur jag gjorde och vad AW sa:
Jag släppte oron på att han inte skulle klara klättrandet... För den var verkligen obefogad! Han var SUPERDUKTIG på att klättra!
Jag berömde hans nya talang och lät honom klättra upp och ner på dagen! Sa vad DUKTIG du är!!!
På kvällarna placerade jag mig utanför dörren till sovrummet och BEVAKADE honom dvs. jag gav honom inte en chans att klättra ur! OM han hann ur - han var sekundsnabb - så lyfte jag bara tillbaka honom lika blixtsnabbt... Nattningarna tog mycket längre tid under några kvällar sen hade han plötsligt fattat: Aha! Jag KAN klättra men jag ska inte göra det när jag ska sova! Simsalabim! Det var över på några kvällar!!!
Alltså: Var ENVIS!!!

Tycker egentligen inte att det handlar så mycket om själva sängen "saken" som det handlar om förmågan att klättra!
Mina två killar har varit sådana där tidiga klättrare båda två. Snabbt har det gått också! Axel sov inte många nätter i sin spjälsäng så med honom var det inget bekymmer egentligen men Gustav... Jag minns att jag ställde frågan här på forumet om vad jag egentligen skulle ta mig till med detta! Han klättrade ur sängen säkert 15 gånger på en kväll!
Önskar att jag kunde ha länkat till tråden där jag fick bra svar från AW men jag lyckas inte hitta tråden i sökfunktionen - kanske för att den är för gammal - vad vet jag. Ska istället försöka minnas hur jag gjorde och vad AW sa:
Alltså: Var ENVIS!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Har hittat länken... Som faktiskt inte är DEN länken jag tänkte på...
Tydligen befann vi oss på gamla forumet när Gustav var i klättrartagen! Här är iallafall en annan gammal - men bra - länk:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=
Mamma till två pojkar.
Jag menade naturligtvis "barnafostran"
men du har ju redan gett ett lysande svar, så det spelar nog ingen roll ibland vart man ställer frågan
//N
//N
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.