eftersom jag håller på planera för fullt, ett shema och shn och allt vad DET kommer innebära så undrar jag om ramsan.
Min man pratar bara engelska och är från Bangladesh. I början var han ganska skeptisk mot Anna faktiskt, eftersom de har såna engagerade mammor i hans land och han tänkte om jag bara gör som hon...
Aja, jag blev förvånad, jag hade inte sagt ett smack om ramsan till honom, men så när vi började buffa henne, så tänkte jag inte ens på ramsan, han började bara av sig självt, 4-versigt till o med. Han har fortsatt med det hela tiden då o då, fast jag vet inte om den verkligen är bra nog för en riktig SHN kur, eftersom det inte är samma vers hela tiden, men den är riktigt mysig tycker vi (och jag som är så stolt på honom vill gärna använda den
Den går: Gumai Gumai Gumai Gitali
betyder sova sova sova Gitali
som sagt, inte fyra gånger samma grej, men det är fyra iallafall och sen fortsätter man hela tiden.
Jag har provat andra ramsor, men denna känns bäst. Men den kanske inte är lång nog heller? Som jag har förstått så byger SHN kuren mycket på ramsandet också, vi har mest vagnat och buffat hittils, fästen ramsan kom in av sig självt