Tidigare liv

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

Hej igen...
Vill förklara mer vad jag menar med att "skicka healing, eller reiki".
Reiki är en form av healing där man som healer lär sig att "leda" universums energi som finns till för alla. Det man vet när man använder sig av reiki är att man som healer inte ger av sin EGEN energi. Sök på Reiki så förstår ni...

Healing är inte bara att lägga händerna på ngn så blir de bra. En relativt enkel förklaring är att om ett barn tex slår sig och får ett blåmärke och jag ger det barnet Reiki (energi från universum) så försvinner värken och blåmärket snabbare än om jag inte ger det Reiki. Energin jobbar sig ned på cellnivå och "hjälper" kroppen att snabbare läka sig själv. Energin snabbar helt enkelt på kroppens egen process.

Eftersom healing är energi och energi inte har ngn begränsing så kan den "skickas" likt radiovågor kan man säga.. :roll: Så det spelar egentligen ingen roll om en människa befinner sig på Nordpolen och jag här i skärgården, jag kan alltså fokusera på den personen och sedan "skicka" samma sorts energi som jag gör när jag rent fyskiskt lägger händerna på någon. Jag kan redan det men kommer i England att få lära mig att göra det bättre och att dessutom lära mig skapa "healing bank" som Du som person kan "plocka" utav...(Det kan jag redan oxå rent intuitivt men kommer att lära mig ännu mer).

Ett exempel på allt detta är att jag pratade med en vän via nätet som berättade att han hade en fasansfull tandvärk. Jag fokuserade på honom, skickade energi och samtidigt "skapade" jag ett "rosaliknande moln" som jag sa åt honom att typ plocka utav för att lugna värken...han lyckades att somna i alla fall efter att jag sänt och berättade senare att när han vaknade av värk så "såg" han detta moln liksom och "tog" utav det så att han lyckades lindra värken, överleva natten :lol: och sedan på morgonen ta sig till tandläkaren...

Reiki fungerar oxå på det sättet att den kan lösa eller faktiskt löser blockeringar som vi kan vandra runt med. Även känslomässiga blockeringar som skapar både värk och tillstånd där vi inte alltid är så snälla mot oss själva. Det rekomenderas att man ger en människa tre fulla "behandlingar" för att det på ett djupare plan ska göra verkan.

Så det jag menade Anna är att om du vill, så bestämmer vi bara en tidpunkt där Du lägger dig bekvämt och jag i samma stund "kopplar upp mig", fokuserar på Dig och skickar...Antingen känner du ingenting, eller så känner du värme sprida sig, du kanske känner dig dåsig eller helt enkelt bara piggare..Det beror på..säger du tex att du har värk i ryggen och jag fokuserar på den så kanske du känner värken lätta osv..det beror helt på. Jag VET att energin verkar även om inte personen känner något. Under den tiden jag "skickar" och är kopplad till din och ditt energifält så kan jag uppleva och "känna" saker..som kanske ger dig svar på varför du känner som du gör osv...

Jag är hemma igen efter den 4 sept...så om du fortfarande är intresserad så "hosta" till..och när jag besöker dig (vilket jag ändå ngn måste då jag lovat dottra min en egen BB signerad av dig) så ska du få, om du vill...fysisk healing...lol

Hoppas ni förstod detta långa inlägg, om inte, fråga.... :heart:
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Otroligt intressant, och jag tror benhårt på det (Weiss skriver också mycket om healing och om den ändlösa energin i universum som han kallar kärlek).

Du är så välkommen! Boken väntar :lol: Men själv är jag borta till 28 september, bl a i Indien.

Tack för dina varma tankar som ger en försmak... Tack för ditt engagemang :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
HannaMaria

Inlägg av HannaMaria »

nej det tror jag inte!
Jag tror på Gud, att han har skapat oss och har en plan för vårt liv. Jag tror på Bibelns ord, att medan vi ännu var ett outvecklat foster såg Gud oss i moderlivet. Men jag tror på ett liv efter detta. Den som tror på Jesus kommer att leva även efter detta jordeliv!
Mamma Nilla

Inlägg av Mamma Nilla »

Jag är oxå inne på Annelie H linje om Reiki och healing..Jag har haft en traslig barndom. En mamma som lämmnade mig vid ett års ålder och en pappa som bara tog ansvar när han kände för det.. Allt detta har jag burit i min ryggsäck i alla år tills jag "snubblade" över en kille som kunde healing. Han och healingen har hjälpt mig att förstå min rastlöshet,oro och ångest över förändringar. Healing är en mycket stark och mäktig energi som får själen att läka alla minnen i kroppen. Men själen glömmer aldrig, det gör bara hjärnan med tiden. Därför tror jag att själen lever vidare i oändlighet.
Ett läs tips finns på www.mullingstorp.com
Ha det alla
Förälder till 3 älskade barn.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Annelie H skrev:Så det jag menade Anna är att om du vill, så bestämmer vi bara en tidpunkt där Du lägger dig bekvämt och jag i samma stund "kopplar upp mig", fokuserar på Dig och skickar...
:D Måste tacka dig ordentligt. Det var stressigt när jag svarade - underbart stressigt i och för sig för fem barnbarn kom!

Tack för all din möda att förklara, och för att du gjorde det så levande och begripligt. Och så spännande! Vad duktig du är - vad du hjälper :!:

Och jag tar tacksamt emot ditt vackra erbjudande. Funkar det för själsvärk också :?: :oops: Jag är ju så lyckligt lottad att jag inte lider av några fysiska krämpor alls att tala om (nu när borrelian efter tre års elände tycks ha dragit sina färde).

Jag "hostar" i Simons tid (barnauttryck). Tack snälla du återigen!
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Alwa2

Inlägg av Alwa2 »

Hej! :D
Jag tror också att jag levt flera liv. Har hela mitt liv lidit att vattenskräck som inte kan förklaras med någon händelse i barndomen...
Tack vare tips på forumet har jag nu läst Brian L Weiss bok Många Liv,många mästare och det han säger stämmer väl in med min egen "tro". Till er som är intresserade av detta ämne och inte har läst boken så kan jag VARMT rekommendera den! Kram! :D
Mamma till 3; flicka född aug -03, pojke född dec -05 och flicka dec -07
inger
Kontakt:

Kännns intressant och kul

Inlägg av inger »

att så många tror på det här med tidigare liv.
Känns som något har hänt i vår tid när det gäller det här.
Kommer i håg en upplevelse jag hade i fyraårs åldern(tidigt 70-tal) men också att jag förstod att den inte fick sägas högt för att andra inte kände igen sig.
Känns som om det här med tidigare liv är en erfarenhet som många delar och att det nu är tillåtet att komma ut med det.
inger
Kontakt:

Upplevelsen var

Inlägg av inger »

Upplevelsen var att jag stod och tittade rätt ut i rymden och hade en sån otrolig hemlängtan. Till det riktiga hemmet dit vi hör dit vi går mellan vi dör och föds.
Och jag hade en stund fullt minne och full visshet.
Och sedan när jag förstod hur många år till jag ska gå här så drabbades jag av en djup känsla av ensamhet.
Samtidigt som upplevelsen var en djup tröst.
Nej det går nästan inte att förmedla i ord. Jag tror inte att våra djupaste upplevelser går att göra det.
F'lippas mamma

Intressant tråd!

Inlägg av F'lippas mamma »

Jag är också övertygad om att vi levt tidigare och är en del av en världssjäl, gudomlig energi eller vad man nu vill kalla det. Har läst massor men inte upplevt något "bevis" själv egentligen. Men hur skulle det egentligen kunna vara annars? Att vi levt tidigare och kommer att födas igen känns ju så logiskt! För mig är det väldigt bra terapi att läsa någon andlig bok när jag känner mig deppig av någon eller ingen anledning. Får lite perspektiv på saker och ting och blir påmind om vad som är viktigt i livet; att utvecklas som människa och bli en mer kärleksfull person!
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05 :heart: , SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08 :heart: . Trogen AW & BB-angängare!
Mata

Inlägg av Mata »

Jag tror också på att vi levt tidigare. Så har jag nog alltid sett på det, det känns så naturligt. Jag kommer ihåg en gång på dagis då vi barn hade en diskussion om vad vi hade varit i våra tidigare liv.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"