Kvällen var orolig för lilla hjärtat. Tog 30 min att natta henne, mot normala typ 2 sek...
Hittills av kuren har hon sovit väldigt gott och jag har inte vaknat någon natt på den senaste 1 ½ veckan. Men ikväll var det något som inte stämde. Hon har även strulat en hel del med dagsömnen. Sovit 30-45 min bara efter lunch. Med andra ord, alldeles för lite.
Men idag sov hon dock 1 ½ tim, vilket vi vill att hon skall göra. Kanske det som var orsaken. Inte lika trött som vanligt...

Sen tycker jag mig skymta en liten tandsing på väg upp. Boven i dramat, vem vet.

Har massa ursäkter varför det strular. En annan är att hon har börjat skolas in på dagis denna vecka.
I och för sig ingen katastrofkväll men som sagt....man blir snabbt bortskämd med tysta kvällar. Kan ibland bli lite irriterad på mannen som verkar bli mer och mer släpphänt med våra rutiner som jag försöker hålla fast vid så mycket jag kan.
Ikväll var vi tvugna att gå in till henne för hon ville inte komma till ro. Han lägger henne som vanligt på sidan, gör en kort solfjäder...och går sen ut. UTAN RAMSA!!!
-öhhhhhh....vadå????
Bassning på mannen tyst i köket.
Tror någonstans att såna små avvikelser kan få hela kuren i gungning om man inte är försiktig. Han kan även påpeka/undra hur länge vi skall vara så strikta med våra rutiner och tider kring henne, och när vi kan åka bort någon kväll eller så.
Öhhhhhh...igen. Vi åker aldrig bort på kvällarna i normala fall heller så varför skulle vi göra det nu när det bara gått 2 v av kuren???
Och OM han prompt måste ha henne uppe om vi nu skall åka bort någon kväll har jag snällt talat om för honom att då tar han nästkommande strulnätter med skrik och vak!!! Inte jag
Blir så arg när jag tänker på det. Jag /Engla har kämpat i 2 v med kuren så för mig är det mer värt att hon sover hela nätterna än att åka hem till någon nån kväll. Basta!!!
Tandvärk har jag också så mitt monsterhumör kanske blir bättre imorgon efter besöket hos dr. Karies. Dax för en smärtis igen och sen krypa upp i soffan och njuta av lugnet.
Kram till er alla.
Mamma till Tilde född okt-03 och Engla född maj-05. Kompismamma till Madeleine född 92.
Jag älskar Er mina änglar, från topp till tå och rakt igenom.