Sover syskonen middag ihop?

Skriv svar
Gäst

Sover syskonen middag ihop?

Inlägg av Gäst »

Hej :D
Sömnen är tämligen fnurrfri härhemma men jag undrar lite hur andra gör som har barn som delar rum. Sover de även middag tillsammans? Mina gör det men jag funderar lite på att dela upp dem.

Mina pojkar (snart två år samt åtta månader) är standardmodellade men inte kurade. Vi har fasta läggtider men vid middagssömnen får de sova tills de vaknar. Oftast blir det 2,5 timmar, ibland lite mer och ibland mindre. Det händer att lillebror vaknar till vid någon 45- minutersskarv och jag tycker att ramsan stör storebror på ett helt annat sätt på dagen än på natten.
Dessutom kommer väl storebror snart att få mindre behov av sömn och då kommer ju liten att vakna när stor går upp. Å andra sidan älskar de att sova tillsammans.

Alltså- hur gör ni?
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Hej!

Våra pojkar (2 år och snart 8 mån) sover tillsammans.
De sover kl.12-13.30. Vi håller tiderna med endast marginalkvartar.
Ramsan stör inte här.

:D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack :D

Har insett att jag blivit lite för slapp med schemat på sista tiden. Nu får det bli 2,5 timme middagslur för båda ( 11,5 natt ) med något som åtminstone liknar marginalkvartar. I samma rum. Sömnbehovet skiljer ju faktiskt inte så mycket mellan de åldrarna egentligen.
Sarika

Inlägg av Sarika »

Hej Siri
våra barn sover natt i samma rum men middagssömn i olika detta då lilleman sover 12-14 och stora tjejen 12-13.30 men när lilleman sen sover kortare på dagen då får de allt dela rum :wink: :D

Låter bra att strama till tiderna på dagen. Det underlättar både för dem och för en själv :D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"