Behöver lite vagningsinstruktion 8) eller kalla det uppdatering kanske...
Viktor slog till med en natt enligt mammas önskemål i natt

men fortfarande är sömnen på dagtid strulig. 5-6, ibland fler vagningstillfällen behövs per lur oavsett om luren är 1,5 eller 2 tim.
Han har ännu aldrig sovit mer än 13-14 timmar/dygn.

Trött borde han alltså vara så jag letar inte fel bland vakentid etc.
Vi får i det lilla mattrasslet bra med mat numera den 4-5 dgr.

Nu funderar jag kring vår vagningsteknik...

Kanske beror det inte på den, utan mer att sömnen kommer att bli bättre och bättre i takt med "utbildning" och mat. Förhoppningsvis....

Men hursomhelst - tyck gärna till!
Denna vecka satsar vi mot 1,5-2 tim + minst 2 tim sömn efter varje mål om inte VI bestämmer annat. "Vår", eller hans

standardmodell har hittills varit 1,5+1,5. Vi kör på 2 timmar vakentid de gånger han håller stilen och orkar men eftersom han inte sover så bra, framför allt ytligt och ryckigt så orkar han inte bäst heller.
Ex. från idag efter första "riktiga" matpasset 8.30-10:
Lägger i vagnen, vagnar till dess att han blundar. Avslutar med skak. Väntar någon minut. Går sedan iväg till lekparken med storebror. Några minuter går där vagnen står stilla i skuggan.

Börjar gruffa och böka

Avvaktar till dess att han accelererar till gråt/skrik

Vagnar ca 10 drag, avslutar med skak

GÅR!
Gissar att det går ca 5-6 minuter av lugn, samma visa upprepar sig. 4-5 påminnelser under 1 timme.

Sov sedan 20 min ganska stabilt innan han började om och höll på så resten av 2-timmarspasset.
Det blir ju liksom ingen vila för honom

Han har förutsättningarna men inte kan man ju bli pigg och utvilad av att hålla på så där.
Han är klädd bara i kortärmad body och ute i friska (:roll: jaja...) luften men när han börjar böka så där så blir han ju varm också och irriterad bara av det. (Trots att vi tagit bort suffletten).

Är det rätt eller fel att vänta ut gruffet och böket? Ska vi vara snabbare på, eller rent av låta honom skrika lite? Övriga synpunkter och tips tas tacksamt emot
Så här är det varje lur. Kanske jag kan tycka att han sover bättre EN lur per dag än de övriga. Allra bäst och djupt sover han första passet på kvällen efter badet och nattningen fram till nattslurken i (sömnen).
Kram!