Han sover dagene væk... (7 veckor)

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Sidi

Han sover dagene væk... (7 veckor)

Inlägg av Sidi »

Hej,

Min lille Tue på 7v sover den hele dagen væk og jeg har store problemer med at holde ham vågen.
Efter at have observeret ham i et par veckor har jeg nedskrevet et skema, efter Tues tendenser og efter den øvrige families tider - det blev lidt en gylden middelvej.
Han får al den sociale delagtighed, underholdning og familiekontakt, vi kan nå at putte i ham, inden han atter sover. Han er umulig at holde vågen, oftes er det kun 1/2 times vågentid. Jeg er som regel nødt til at vække ham på de fastsatte spisetider, og lader ham spise sig propmæt.
Folk har foreslået mig at lade Tue SJELV bede om at han vil have mad - i stedet for jeg tager ham op inden han selv siger til. Men gør det ham inte bare utilfreds? Og så bliver det jo på andre tidspunkter end jeg har fastsat.
Måske har jeg ikke aflæst hans rytme korrekt? Men - jeg er nødt til at lade Tue indpasse i familiens tider, ellers går det jo ikke op... :?

Tue får stadig to måltider om natten, som er hurtigt overstået - kan de mon være prolemet?
Jeg synes næsten, Tue sover mere end i starten...?!

Tak - vil være taknemmelig for en kommentar eller to.
Sidsemor, 40, mor til Lasse 9 år, Lucas 7 år og Tue snart 5 år. Arbeter hemma.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej!

Vi hade samma problem: kolla in vår gamla tråd så kan du få lite tips:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=

För mycket sömn på dagen leder allt som oftast till nattklubb på nätterna :? .

Och nattmålen bör du kunna ta bort! Han klarar 8 timmar natt utan mat vid 2 månaders ålder.

Skriv igen om du vill ha ytterligare hjälp!
:D

/Jenny
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"