Om man bara har ett rum?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Domino

Om man bara har ett rum?

Inlägg av Domino »

Om jag kurar går det då bra att sambon sover i samma rum som lillan? (Blir väl inte så mycket sömn från början kan jag väl tänka mig) Jag tänkte sova på soffan. Men sen när man har kurat någon dag och barnet förhoppningsvis sover lite mer så går det väl bra att man ramsar från sängen?

//Ny här :D
Maj 2005
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

Du har kanske Sova hela natten-boken :?: Där kan du läsa på vilka betingelser som gäller. Barnet bör få vara i fred. Den sakligaste av er båda tar de första två nätterna, men då kan man varken räkna med att få sova alls eller att ö h t befinna sig i samma rum som lilla barnet.

"Men sen när man har kurat någon dag och barnet förhoppningsvis sover lite mer så går det väl bra att man ramsar från sängen? " skriver du, men det handlar inte om "någon dag". Det går inte så fort. Det ska en hel del respekt till och en väldig målmedvetenhet, tid och tålamod.

När Sova hela natten-kuren väl är lyckosamt genomförd - vilket tar åtminstone först fyra dygn och sedan uppföljningsvecka efter konstens alla regler - kan man börja ramsa från sängen, men det förutsätter att man verkligen utarbetat ramsan intill kommunikation/dialog och därmed till en närmast betingad reflex.

Läs på, kära rara - tro inte att kuren gör sig själv :shock: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Domino

Inlägg av Domino »

Tack för svar :D Jag började kura igår och det har gått riktigt bra om jag får säga det själv. Jag sov på soffan(tja sov ju inte så mycket) och sambon var ute och fiskade hela natten :roll: Vi får nog helt enkelt bo i vardagsrummet tror jag så får dottern ha rummet för sig själv ett tag. :D
Maj 2005
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
När ni sedan fått flyt på detta och fått det att funka, tänk då på att skärma av hennes säng, så hon inte ser er ifall hon vaknar på "fel ställe".
Vikskärm, eller draperi från golv till tak, så hon får en egen hörna!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "