Skulle kunna skriva sida upp och sida ner men de flesta här vet väl vad dålig sömn gör för barnet, familjen samt hela livet runt omkring. Hör till saken att jag fått barn tätt. Vilket innebär att jag knappt har sovit en hel natt på 3 år!! Storasyster blir tre i oktober och hon sover hela nätterna. Gjort det sen hon var 1 1/2.
Läst massor om SHN-kuren men kan den nog inte alls. Återstår att se när jag väl skall köra igång med den. Bara insett att jkag gjort allt fel med dotra hittills
Sövt henne i våran säng ibland, sover gott då faktiskt och det har vi tagit till när vi varit så trötta att vi inte ens kunnat stå upp. Läst vidare att de skall ha spjälsäng men våran dotter har en mysig liten växasäng med himmel över och annat gos. Hon hatade sin spjälis över allt annat. Hysterisk bara hon såg den.
Till saken hör att hon börjar på daig om ca 2 veckor och jag börjar jobba om en månad. Är det tokigt att köra igång med kuren snart? Tänker då på allt nytt som börjar vid inskolning. Min förhoppning ar att hon skall vara så trött efter alla intryck under dagarna att hon somnar sött vid sju och sover ostört tolv timmar
Provade ikväll att buffa lite lätt på henne vid läggdags. Vid andra knuffen tystnade hon och jag kunde buffa vääääääldigt löst. Men så fort jag påbörjade ramsa och reste mig blev hon hysterisk. Som alltid när man går ut. Gick in ett par gånger och buffade sen somnade hon.
Måste dock tillägga att det inte alltid varit så här. Hon började sova i egen säng vid 4 veckor, oftast kunde hon somna själv. Fick eget rum vid 4 månader. Men vid 10 månades ålder urartade detta totalt och jag fick ett monster vid läggdags. Alltså gått från ok till katastrof. Trodde det skulle vara tvärtom. Alltid haft samma rutinesr sen hon var nyfödd och samma tider, dock inte på dagen då hon numera bara sover 30 min efter lunch. Thats it!
Känner mig bara otroligt ledsen, trött och hela tiden konstant irriterad på mina barn. Är en väldigt trist mamma, kompis samt fru just nu. Mest ledsen hela tiden för att jag inte kan få min dotter att må bra och sova skönt. Undrar vad jag gjort för fel hela tiden. Löser sig inte sömnen snart kommer jag aldrig att orka gå tillbaks och jobba. Inatt var hon vaken ett par gånger fram till 24. från 24 var hon vaken till 03!!! Sen vaknade hon en gång till vid 05 och skulle upp.
Tar snart en tältsäng och sover utanför hennes rum. Inte ens lönt att lägga sig tidigt för man får i alla fall inte sova. Kan nog göra allt för att få sömnen att funka. Skall jag låta storasyster sova borta de första nätterna? Antar att det kommer att skrikas en del... Vet varken ut eller in längre...