HJÄLP!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Svala

Inlägg av Svala »

Fjällfolket skrev:en liten fundering :-k

jag tror oxå du skulle ha nytta av att läsa om 8-mån.ångesten när din Barnabok dimper ner :wink:

Kloka JennyH ska du lyssna till :D
Ta dig tid att ta in det du läser nu så tror jag en hel del poletter kommer att ramla på plats :wink: :lol:

Lycka till nu :!:
Vi finns här

/Fjällmor
8-månadersångesten har vi haft! Det är efter att den börjat ebba ut som det jobbiga började :(
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skönt att ni ska flytta till något där ni trivs bättre snart. Det kommer ge en massa ny energi till er!

:idea: Ett tips:
Om hon är jättetrött efter att ha sovit lite dåligt på middagsluren, och hon vill sova en liten extrastund på em, låt henne då sova prick 5 eller prick 20 minuter. Du ska alltså väcka henne efter 5/20 minuter. En powernap som ger ny energi.

Och så kan du läsa massor av klokheter i Barnaboken!

Kramkram
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Myra skrev: Nu vet jag att det kanske inte är så populärt här men jag gav upp försöken att få henne att sova länge i vagnen och hon får sova sin långa lur i spjälsängen. Korta em-luren på 45 min sover hon i vagnen ute (oftast). Men det finns många trådar här om hur man får dagslurarna i vagnen.

/Myra
:arrow: Det viktiga är att välja vilken lur som är var, och vara konsekvent i det :wink: Alla mina hjärtegryn har sovit långlurarna i sängen och det funkar utmärkt :D precis som för dig Myra :thumbsup:

Kanske något för dig att överväga Svala... :?:

/Fjällmor
Myra

Inlägg av Myra »

Tack Fjällfolket! Du är klok du, nu föll en liten "samvetssten" för mig. :thumbsup:
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"