Till frågan: Jenny, nu 1 år 2 månader, har under de senaste veckorna börjat hojta till oftare då hon vaknar till under nattsömnen. Det händer mycket nu: hon började gå för tre veckor sen och tränar flitigt, klättrar mycket också. Också har hon börjat prata mer, jag märker att hon förstår ord på ett annat sätt och försöker själv härma. Hörntänderna är också i antågande.
Hittills har jag avvaktat och så långt som möjligt låtit henne ta hand om uppvaken och "livskriserna" själv, ramsat någon gång och ytterst sällan solfjädrat. Men nu har jag börjat fundera om hon behöver en påminnelse i form av en minikur för att komma tillbaka i rätt spår.
Igår natt vaknade hon kanske fem gånger och hojtade till högljutt. Det låter inte så ledset utan mer klagande (ungefär som nåt slags högt gnäll). De två första gångerna fixade hon själv (vid 22 och 24) men vid 4 och 5 och 6 måste det ramsas och sista verktyget var solfjädern. Sen stoppade jag öronpropparna i öronen och somnade själv om och så sov vi alla till 7.30
Hur skulle ni råda?
Hoppas på svar och tackar för att Forumet finns
/Sara