Borås djurpark lördag 9 juni kl 10

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Kul, kul! :lol:
Klockan 15.00 vid lekplatsen alltså. Men... tror ni inte att det är maaaassor av mammor och barn där en ledig dag?? Kommer vi kunna hitta varandra i röran?? Jag är 1.65, har röd jacka, en grön BRIO vagn med en ko reflex längst fram...

Detta ska bli skoj!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
T.P

Inlägg av T.P »

har tänkt samma sak..bättre vi ses vid kiosken (precis gämte parkering)innan lekplatsen???..kan nästan garantera att lekplatsen är överbefolkad vid den tiden på dagen och att det är röd dag :lol:

Jag är snurrig som det är :wink: så skulle nog inte hitta er

eller ngt annat förslag
barn födda 04/06/08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Är denna kiosk lika "lätt" (börjar bli rejält spattig nu :shock: ) att hitta som lekpklatsen?

Ja, hur ska vi känna igen varandra...? Kan inte komma på något bra. Det enda är i så fall att kanske hålla i varsitt vitt tomt A4 papper? Lätt att se, men väcker ingen uppmärksamhet? Gärna andra BÄTTRE förslag!

Och hur är vädret i Göteborg idag?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
T.P

Inlägg av T.P »

ja kiosken är gämte parkering..lättare att se än lekplatsen..som döljs lite av att träden slagit ut)

jag står där kl 15 med min stora mage :D (och vill du så tar jag med ett vitt papper)..vädret är mulet..kommer säkert regn senare?!!
barn födda 04/06/08
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Jag som kommer promenerande från Linnéplatsen, genom Slottskogen, var ligger denna kiosk (eller parkeringen för den delen?) Ska plocka fram en karta tror jag.
Jag är nog på plats redan någon gång mellan 14.30 - 14.45 för att ge Maja mellanmål, så blir ni tidiga är jag redan där.
Hoppas på att solen tittar fram igen bakom molnen och att vi slipper regn.

Ses snart
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
T.P

Inlägg av T.P »

Tack för idag :D ..himla roligt att få träffa er..stannade ni kvar länge??
Det var tur att jag gick när jag gick..dom sista metrarna hem var svåra..som om bebisen låg och kramade hårt om blåsan :wink:

säger som MarieH sa att nästa gång får vi ta och träffas på en liten lekplats..lättare att umgås/prata då :)
barn födda 04/06/08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Jag instämmer i tackandet! :D
Verkligen JÄTTEKUL att träffas, och få ett ansikte på några från forumet! :D Känner mig så glad över att det blev en träff! :D
Jo, det blir lite splittrat med stor lekplats. Alltid är det någon, som jagar någon :wink: Ida bara försvann ju flera gånger om :shock:

Sist på plan var jag och Malin, och vi åt lite mat på Bel Parc. :D

Och så skulle jag hem då...Och eftersom ditresan faktiskt gick alldeles strålande, trodde jag ju att hemresan skulle göra det med.
Men nej...Jag tog fel vid något vägbygge och hamnade på motorvägen mot Karlstad :oops: :oops: :oops: Det gick inte att ta av på flera mil, och jag kunde till slut svänga av i Angered och vända :shock: :oops: Jag vet inte hur långt det är dit, men det kändes lååångt!

Nåväl, hem kom vi! Lokalsinne är inget som är medfött hos mig. :roll:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
nilam

Inlägg av nilam »

Jag drog med stackars Anna till Villa belparc för fika, vi var rejält hungriga, barnen åt korv och klyftpotatis så vi hann att prata lite mer, sen fick hon gå hela vägen tillbaka och jag hade bilen precis där :oops: :oops: hoppas att du och tjejerna kom hem välbehållna, jag var hemma vid 19, tiden HELT slut, det tar på krafterna att träffa nya människor :wink:

Jätte roligt att träffas och gärna lite mindre ställe nästa gång :D

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Precis, exakt, håller med osv. Jätte trevligt! :D Och vädret var ju på vår sida också. Hann hem med minus fem minuter marginal till Majas middag. Både hon och jag var rejält trötta efter dagens äventyr. Maja efter att ha undersökt Pliktas grus ingående, och petat på spännande gummistövlar och annat, och jag efter att ha varit ute större delen av dagen. Arbetare som jag nu ju blivit håller jag mig mestadels innomhus. Kontrast!
Kul att ni kom iväg och fikade, Anna och Malin! Det får vi se till att hinna med allihopa nästa gång, eller kanske ha med fika om vädret tillåter.

Vi ses och hörs! :lol:
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
MarieH

Inlägg av MarieH »

Instämmer med alla andra förstås! Helkul att få träffa några andra AWP, eller som stumpan pratade om hela veckan: "Träffa andra Anna-barnen!"

Amundön nästa gång kanske? Inte så mycket folk (på så liten yta iaf) och massor av grönsaker att kuta omkring i :D.

Sköt om er!
/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
snoopy

jag hänger gärna med nästa gång!

Inlägg av snoopy »

Hej på er,

Jag och min familj har precis flyttat ner från Luleå till Göteborg så jag är jättesugen att träffa lite folk. Perfekt med fler AW fans...

Kan dock inte på måndag den 5:e men kollar här för nästa datum, för visst blir det fler gånger eller hur :!: :?:

hej så länge!
Mamma till
* Frida f?dd 03-10, kurad 04-04
* Hanna f?dd 0512
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Välkommen till Göteborg Snoopy!
Jag hoppas att du kommer att trivas.
Visst kommer det att bli fler träffar framöver! Håll utkik här eller föreslå en tid så halar säkert de som kan på!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej! :D

Jag vågar mig på att föreslå en träff i Göteborg, även fast det känns lite nervöst 8-[ :D . Vad säger ni andra Göteborgsföräldrar? Jag kan typ jämt... :roll: . Nån som hakar på?

/Jenny (som bor någonstans i gränslandet mellan Johanneberg och Krokslätt)
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Jag är på! Fast jag kan bara helger o kvällar.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
MarieH

Inlägg av MarieH »

Vi hänger också gärna med! Men nu får det blieftermiddag eller helg för oss, stumpan ska börja dagis :shock:. När blev hon så stor?

Några förslag:
- Slottsskogens Plikta (om det är en vardag)
- Botaniska
- Amundön

Och så kan vi ju ta med oss lite fika om vi vill (det fanns ju kanonbra recept på matmuffins mm i en annan tråd) så slipper vi lägga tid på transport och köer.

Kram,
Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"