Hjälp! Av lur 1 blev inget - och av lur 2 endast 30 min

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Hjälp! Av lur 1 blev inget - och av lur 2 endast 30 min

Inlägg av Lillamolntuss »

Lur 1 skulle vara 45 minuter (men somnade inte alls) och lur 2 skulle vara 1,5 timma (somnade efter 45 minuter och vaknade igen efter 30... med ett skrik).

5-minutare får vi inte till... hon bara skriker och skriker....

Vad gör vi?

Kuren började för ca 2,5 veckor sedan - Nattningen är en katastrof, men hon sover rätt så bra på nätterna bara hon somnat...

Jag är väldens bästa skådis, för jag visar inte med en min att mitt mammahjärta gått i tusen bitar. Här finns ATTITYD, för här ska sovas - jädraranoda!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
MorRor

Inlägg av MorRor »

Undrar om det ligger något i luften idag. Min plupp, som aldrig strulat med sina sovtider, sedan jag införde verktygen (okt-94), har helt plötsligt idag låtit bli att sova. 45 minutaren i morse blev 20 min (blev iofs. väckt av telefonen) och nu sitter jag och ramsar utanför hans dörr och han har inte somnat ännu (efter en timme och 10 minuter)Ska sova 1 och en halv timme.
Lågtrycket kanske, he, he :roll: :lol:
Mamma till tv? goskillar f?dda okt-98 och april-04
MorRor

Inlägg av MorRor »

Oj förlåt! Det var ju inte mycket till råd :oops:

Jag vet att ni fixar det här. Du verkar ha den rätta inställningen. Rid ut dagen och ge inte vika för dina uppsatta rutiner och hoppas :roll: nej var säker 8) på att nästa dag kommer att gå galant, för det gör den och om INTE så gör dagen efter nästa dag det! Det finns en ände på allt :!:
Mamma till tv? goskillar f?dda okt-98 och april-04
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej!
Låtsas som om ingenting hänt och bara gå vidare, av nån anledning gick lurarna snett så utnyttja marginalkvarten om liten är supertrött och det finns någon lur kvar, annars lägg en halvtimme tidigare och kör på som vanligt imorgon. Kanske lite magknip idag, vad vet man och har det nån betydelse vad orsaken var egentligen? Håll tiderna så sitter dom snart och då går allt lättare! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"