Hej
Jag funderar på om jag skulle skriva vad som händer och sker med Vera nu och från hon föddes. Har ju skrivit lite stolpar, men inget strukturerat och i ordning.
Skulle vilja göra det på internet, eller i alla fall på dator. Finns det någon som vet någon bra, välstrukturerad sida som inte är för mycket blipp och blink för sånt här.
Ungefär som en "mina första år-bok" alltså, fast digitalt.
/LO
Tips om barn-album-sidor
Tips om barn-album-sidor
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Åtminstone som jag har hittat. Gratis dessutom
Beroende på vilken albummodell man väljer kan man skriva en begränsad mängd text till varje bild. Är det mer en slags dagbok du söker så är detta kanske inte rätt men i alla fall väl värt att sprida för de som söker fotoalbum.
Man bara laddar upp en mapp via ftp från t ex "mina bilder" i datorn helt enkelt, skriver text till om man önskar, så är albumet klart
Behöver alltså inte kunna webdesign eller så.
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. 
-
susasander
Jag har ett bra tips.
Gå in på fotolabos hemsida (http://www.fotolabo.se) där kan man ladda ner ett jätte coolt designprogram där man kan skapa sin egen fotobok med bilder och text som man sedan skickar in och får tillbaka som en riktig bok.
Har själv börjat göra en sådan "mitt första år" till min dotter och det är super kul men et kanske inte riktigt var det du va ute efter
Gå in på fotolabos hemsida (http://www.fotolabo.se) där kan man ladda ner ett jätte coolt designprogram där man kan skapa sin egen fotobok med bilder och text som man sedan skickar in och får tillbaka som en riktig bok.
Har själv börjat göra en sådan "mitt första år" till min dotter och det är super kul men et kanske inte riktigt var det du va ute efter
Susa med Joline 050708
å Robin 070126
----------------------------------------------
å Robin 070126
----------------------------------------------
Tack för tispen, jag har helt kommit av mig i detta, som med mycket annat.
Ska kolla vid tillfälle.
/LO
Ska kolla vid tillfälle.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum