14 månaders tvillingar..räknas de som äldre barn?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Kiralves

14 månaders tvillingar..räknas de som äldre barn?

Inlägg av Kiralves »

hej och hopp

nu sover mina killar bara en gång per dag men jag tycker att de kanske är lite gnälliga

är detta ett bra schema
08:00 vakna
ca 08:20 frukost
Lek
11:30 Lunch
Lek
12:30 sova middag
14:30 väckas
16:00 snack, typ frukt, smörgås
lek
18:00 gröt
därefter lek, bad, sång
20:00 godnatt
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej!

Schemat ser bra ut vad gäller sömn och mat.
Det första jag tänker på om jag får ordet "gnällighet" genom huvudet är "social delaktighet". Det brukar vara medicinen för det mesta vad gäller tillsynes omotiverat missnöje. Du kanske redan har systematisk social delaktighet fast du inte skrev ut det på schemat. Annars kanske du ska prova att byta ut ett lekpass till arbete (diska, dammsuga, laga gröt etc)

Lycka till!

:D
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej!

Jag tycker de äter för lite för lite. Från 11.30 till 16 är det 4 1/2 timme och då får de en frukt . Två timmar senare gröt och sen lägga sig två timmar efteråt utan att äta något.
Mina barn är och har varit matvrak visserligen, men hunger är förutom lite social delaktighet, något som framkallar gnäll.

Om det varit mina barn hade jag antingen gett en macka när de vaknar från vilan och sen middag(mat, alltså) vid 18 och innan läggdax ett glas fil eller så.

Bara några tankar från mig!

Kram
/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Jag tänkte också på maten är jag såg schemat! I o f s får min 21 månaders inte i sig så mycket mer än så i praktiken, men dina kanske är mer matglada. Lagad middag och välling/gröt/fil/yoghurt som nattslurk skulle jag föreslå som AnnaO skriver!

Åsa
Kiralves

Inlägg av Kiralves »

Gröten är numer oftast vår middag, men ibland blir det gröt på kvällen...och om de är hungriga när de vaknar får de något snack.

Angående den sociala medverkan så är de med mig hela dagarna då de inte sover:) så de är med när jag diskar, städar, eller så leker jag med dem i allmänher pluss att de leker en del ensamma...fast jag kollar ju till dem då

vid luch och frukost äter de massor
känns som om jag skrev ner schemat lite fel...men det är kanske för att jag håller på att småändra, ibland äter de ju lagad mat vid 16::00 istället
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "