Plötslig kaos för två säkra sovare!!!

Skriv svar
Fia74

Plötslig kaos för två säkra sovare!!!

Inlägg av Fia74 »

Har två fina killar på 3 år och snart 1 år. Dom har delat rum i snart 2 månader och det har fungerat jättebra. Dom har båda blivit kurade efter konstens alla regler vid 9 månaders ålder och har sovit ypperligt bra... tills nu! För en vecka sedan så började vi ana oråd, då vår treåring plötsligt började vakna och säga att han var bajsnödig mitt i natten - vi tog honom på toa - första natten bajsade han. Sen fortsatte det - men utan bajs... Nu så verkar det som om han går upp ur sängen och väcker sin lillebror (som sover utmärkt annars) mitt i natten, när vi sedan går upp för att ramsa honom (som vi nästan aldrig behövt göra innan) så börjar 3 åringen gråta hysteriskt och säger att han är bajsnödig! javascript:emoticon(':shock:') Detta skrämmer lillebror och ramsningen funkar inte! Vi vet inte hur vi ska hantera detta!!! Kan någon hjälpa oss med goda råd!?
Fia med Casper 0307 och Felix 0509
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Jag tycker att det verkar som om du har en liten trixare som börjar kliva in i trotsåldern.
Det går definitivt att trotsa med bajs...

Han är så stor så att det går att resonera med honom - innan läggdags och gärna mitt på dagen. Säg att på natten sover man, bajsar gör man på dagen. På natten behöver alla sova. Lillebror ska sova på natten, tills det är morgon.

Håll det enkelt och veckla inte in dig i förklaringar, men be honom upprepa.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"