Första natten - vad var det som hände? Gjorde jag

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Idun

Första natten - vad var det som hände? Gjorde jag

Inlägg av Idun »

Hej!

Har precis börjat med SHN-kuren, och flickan, som är 14 mån, sov från 7.20 till 1.30 första natten utan knyst, vilket jag tycker var mycket bra! Så har hon nu varit uppe, då...
Men vad arg hon blev av bekräftelsen, och till slut så ledsen. Jag gick in tre gånger till henne under 1.5 timme, och resten av tiden ramsade jag och bekräftade mjukt efter skrikperioderna (efter en liten tyst paus). Men det kändes som bekräftelsen eggade upp henne istället för att lugna...

Till slut så lyckades jag bekräfta två gånger på rad utan protester; det var efter tredje gången jag gick in (då var hon jätteledsen - eller lät i alla fall; så fort jag kommer in och lägger henne tystnar hon och hon har ingen gråthicka eller så, så hysterisk har hon ju tack och lov inte varit). Sedan hörde jag lite mummel, varefter det var tyst. 10 min senare snyftade hon lite och jag väntade lite och bekräftade mjukt och viskande. Då började hon igen att skrika trött. Jag bekräftade igen då hon var klar, och hon skrek igen. Jag bekräftade igen. Det är som om hon absolut skulle ha sista ordet, för hon skrek igen - förtvivlat, ledset och högt! Då gick jag in ännu en gång. Så fort jag var på väg ut reste hon sig på alla fyra och skrek. Jag ramsade x12, avslutade mjukt eftersom hon tystnade. Sedan förblev det tyst.

Men varför blir hon så arg av min bekräftelse? Har jag varit för ivrig med den? Ramsade jag för mycket?

Och usch vad jobbigt det här var. Det skar i hjärtat för så här mycket har jag aldrig uppleft henne intervallskrika förut - två timmar! Har jag (ve och fasa!) misshandat kuren och mitt barn?

Tar tacksamt emot råd och peppning för jag är lite trött och ledsen just nu... :cry:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Dubblering här - hänvisar alla intresserade till Iduns andra tråd med samma rubrik :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "