Kvällsläggningar!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
ms Sophie

Kvällsläggningar!

Inlägg av ms Sophie »

Blir lite "inspirerad" av att ha läst alla härliga berättelser här att jag vill delge en helt vanlig kväll här hemma!
Vid 19.15 är det först lite amning - mest för nöjes skull än för maten - och sedan är det välling efter det. När vällingen är uppäten, vilket går fort, röjs det på för fullt här! vällingen äts för övrigt ofta på stående fot! Sedan undersöks videon och tv'n till övriga familjemedlemmars sorg... :wink:
I dag skulle dottern ha ett läderskärp hängt runt halsen - allt som kan läggas runt halsen ska hängas där oavsett om det är en strumpa, halsband eller skärp.
Sedan kryper, klättrar, går dottern runt. Skrattar högt, flirtar med oss, fnissar och busar för fullt!
Vid 19.45-20.00 är det läggdags! Då tar vi upp henne, säger godnatt till alla familjemedlemmar, går upp och lägger ner henne i sängen. Direkt vi kommer in och hon läggs ner kryper hon ihop på mage och drar benen upp under sig och armarna längs med sidan. "Godnatt sov gott syns i morgon" och sedan somnar hon :D

Vi har fått kommentaren att "ska hon sova nu hon är ju så glad"... och ska man inte vara glad innan man lägger sig?! Jo, bevisligen så för hon sover så gott sen!
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej ms Sophie! :)
Min Karl har nyss lärt sig att hänga saker runt halsen han också. Han brukar bli jättemallig då. :shock:
Bild

Äntligen lyckades det! :D
Hoppas inte någon blir arg för att jag lade in en bild, tänkte att det var ok i det här forumet. Säg till annars så tar jag bort den förstås.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Men sicken sötnos! Och visst är det sött att se "kampen" att lägga saker runt halsen eller om halsen (jag menar då runt halsen - exempelvis en strumpa läggs runt halsen, ett halsband däremot läggs om halsen :D ). Nu lyckas Tintin allt som oftast med att få halsbanen om halsen, förut lades de runt halsen, tillsammans med allt annat som kan läggas runt halsen *S*
Ser hemskt sött ut. Lite svårt var det dock att krypa upp för trappen med storasysters hopprep hängade efter sig :wink:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D I sammanhanget är bilden högst tillåten :lol: Underbar :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"